Bonava on voittanut parhaan rakennuttajan palkinnon valtakunnallisessa työturvallisuuskilpailussa

Bonava pokkasi rakennuttajasarjan voiton vastaanottamalla kunniakirjan valtakunnallisessa työturvallisuuskilpailussa 100 %:n TR-mittaustuloksella projektillaan Asunto Oy Vantaan Asteria, jonka Bonava rakennutti Suomen Keskuskodeille. Bonavalle tämä on historiallista. Rakennuttaja vastaa ja valvoo, että rakennusurakan päätoteuttaja hoitaa sille asetetut velvoitteet liittyen työturvallisuuteen.

”Hienoa, että olemme alan uutena toimijana saaneet ylösajettua työturvallisuuden toimintajärjestelmämme sekä rakennuttamisessa että päätoteuttamisessa tälle tasolle, että se saa julkista tunnustusta. Myös tapaturmataajuuslukumme on viime vuoden tuloksissa Suomen keulilla tuloksella 6,2. Tästä on hyvä jatkaa kehitystyötä”, sanoo Bonava Suomen työturvallisuuspäällikkö Tuija Lönnrot. ”Voittajakohteessa kaikki osapuolet hoitivat osuutensa ammattitaitoisesti ja vastuuntuntoisesti”, toteaa työpäällikkö Jouni Karvanen Bonavalta, joka toimi projektissa turvallisuuskoordinaattorina.

Työturvallisuus on osa Bonavan jokapäiväistä toimintaa ja samalla jokaisen työntekijän velvollisuus kaikkina vuoden päivinä kaikilla työmailla, omilla ja niissä, joissa päätoteuttajana on joku muu. Bonavalla on myös selkeä työturvallisuusvisio, johon sen henkilöstö on sitoutunut, ”Nolla tapaturmaa”, joka tarkoittaa, että toiminnastamme ei aiheudu työntekijöillemme vammoja, sairauksia tai tapaturmia ja että mahdollistamme turvallisen ja terveellisen työpaikan.

Kilpailun toteuttivat edellisen vuoden tapaan yhteistyössä Sosiaali- ja terveysministeriö, Aluehallintoviraston Työsuojelun vastuualueet, Talonrakennusteollisuus ry, Asunto-, toimitila- ja rakennuttajaliitto RAKLI ry, Infra ry, Rakennusliitto ry, Ammattiliitto Pro ja Työturvallisuuskeskus.

Lisätietoja
: Tuija Lönnrot, työturvallisuuspäällikkö, Bonava, puhelin 050 346 0021 ja Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, puhelin 040 555 5868 ja viestinta@bonava.fi

Bonava on Pohjois-Euroopan johtava asuntorakennuttaja. Olemme luoneet koteja ja naapurustoja jo 1930-luvulta lähtien. Bonava toimii Saksassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa, Pietarissa, Virossa ja Latviassa 2 100 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 1,37 miljardia euroa. Bonava on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Bonava pokkasi rakennuttajasarjan voiton vastaanottamalla kunniakirjan valtakunnallisessa työturvallisuuskilpailussa 100 %:n TR-mittaustuloksella projektillaan Asunto Oy Vantaan Asteria, jonka Bonava rakennutti Suomen Keskuskodeille. Bonavalle tämä on historiallista. Rakennuttaja vastaa ja valvoo, että rakennusurakan päätoteuttaja hoitaa sille asetetut velvoitteet liittyen työturvallisuuteen.

Tuija Lönnrot, työturvallisuuspäällikkö