Bonava toteuttaa 119 vuokra-asuntoa OP-Vuokratuotolle Espooseen

Bonava ja OP-Vuokratuotto -erikoissijoitusrahasto ovat sopineet 119 vuokra-asunnon toteuttamisesta Espoon Perkkaalle. Asunto Oy Espoon Liinaharjan vuokra-asunnot ovat 29,5 m2 yksiöistä 69 m2 kolmioihin. Työt kohteessa käynnistyvät välittömästi ja asunnot ovat valmiita alkuvuodesta 2019.

Asunto Oy Espoon Liinaharja sijaitsee tulevan Raide-Jokerin reitin ja alueen läpi virtaavan Monikonpuron varrella. OP-Vuokratuotolle nyt toteutettava vuokrakerrostalokohde mahdollistaa alueen nopean kehittymisen valmiiksi asuinalueeksi ja tarjoaa samalla monimuotoista asumista mahdollisimman monille”, sanoo Markus Pitkänen, kiinteistökehitysjohtaja, Bonava Suomi Oy.

OP-Vuokratuotto on saavuttanut vankan aseman valtakunnallisena kiinteistösijoittajana ja työllistävänä rakennuttajana. Rahastolla on noin 4000 valmista asuntoa ja yli 1500 asuntoa on rakenteilla. Lisäksi rahastolla on 18 toimitilakohdetta ja sen sijoituspääoma kokonaisuudessaan on noin 1,1 miljardia euroa.

”Nyt sovittu merkittävä rakennushanke on jatkoa OP-Vuokratuoton ja Bonavan väliselle hyvälle yhteistyölle ja täydentää erinomaisesti pääkaupunkiseudun asuntotarjontaamme”, sanoo rahaston salkunhoitaja Antero Tenhunen, OP Kiinteistösijoitus Oy:stä.

Espoon Perkkaalla on valmiina kaikki elämän eväät, ja lisää erilaisia palveluita löytyy Leppävaaran keskustasta, joka on vain kävelymatkan päässä. Kehittyvä ja kasvava asuinalue tunnetaan vehreydestään, puistoalueistaan ja puronrannastaan.

Lisätietoja: Markus Pitkänen, kiinteistökehitysjohtaja, Bonava Suomi Oy, puhelin 010 400 2267 tai viestinta@bonava.fi

Antero Tenhunen, salkunhoitaja, OP Kiinteistösijoitus Oy, puhelin 0500 848 486 tai antero.tenhunen@op.fi

Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, Bonava Suomi Oy, puhelin 040 555 5868, viestinta@bonava.fi

Bonava on Pohjois-Euroopan johtava asuntorakennuttaja. Olemme syntyneet NCC:stä ja luoneet koteja ja naapurustoja jo 1930-luvulta lähtien. Nykyään Bonava toimii Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa, Pietarissa, Virossa ja Latviassa 1 600 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli noin 1,4 miljardia euroa. Bonava on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Markus Pitkänen, kiinteistökehitysjohtaja, Bonava Suomi Oy
”Asunto Oy Espoon Liinaharja sijaitsee tulevan Raide-Jokerin reitin ja alueen läpi virtaavan Monikonpuron varrella. OP-Vuokratuotolle nyt toteutettava vuokrakerrostalokohde mahdollistaa alueen nopean kehittymisen valmiiksi asuinalueeksi ja tarjoaa samalla monimuotoista asumista mahdollisimman monille”,
Antero Tenhunen, rahaston salkunhoitaja, OP Kiinteistösijoitus Oy