Bonava toteuttaa TOASille 112 opiskelija-asuntoa uuteen Paletin kotikortteliin

Bonava jatkaa Tampereen Kalevan kaupunginosan kehittämistä ja toteuttaa TOASille Kalevan Paletin kotikortteliin 112 uuden opiskelija-asunnon kokonaisuuden. Työt kohteessa ovat käynnistyneet ja asuntojen on määrä valmistua loppuvuodesta 2019.

Kaleva on suosittu kotipaikka eikä suotta. Tampereen keskustaan on vain noin 2,5 kilometrin matka jonka voi hurauttaa vaikkapa pyöräillen, sillä pyöräilyreitit tunnelmallisine puistonsivuineen ovat erinomaiset. Tulevan ratikan myötä Teknilliselle yliopistollekin pääsee kymmenessä minuutissa”, sanoo Hanna Marttila, yksikönjohtaja, Bonava Suomi Oy.

TOAS on tehnyt yhteistyötä Bonavan kanssa aiemminkin. Tällaiset projektit ovat pidemmän ajan keskustelujen ja pohdiskelujen tuloksia. Aina on hienoa, kun vireillä olevan projektin saa toteutumaan ja päästään toteuttamaan uusia asuntoja”, sanoo Kirsi Koski, toimitusjohtaja, TOAS.

Kalevan Palettiin on kaikkien, myös opiskelijoiden helppo kotiutua, sillä kattavat palvelut löytyvät kävelyetäisyydeltä. Arkiostokset hoituvat kätevästi naapurin S-marketissa ja Prismakeskuksen kattavien palvelujen äärellekin on vain 600 metrin matka. Tampereen ammattikorkeakoulu TAMK sijaitsee noin kilometrin päässä, ja Tredu löytyy lähes naapurista 300 metrin päästä. Yliopistollekin on vain 1,6 kilometriä.

Lisätietoja: Hanna Marttila, yksikönjohtaja, Bonava Suomi Oy, puhelin 010 400 2216 ja Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, Bonava Suomi Oy, 010 400 2778 tai viestinta@bonava.fi ja Kirsi Koski, toimitusjohtaja, TOAS, puhelin 050 3302103.

Bonava on Pohjois-Euroopan johtava asuntorakennuttaja. Olemme luoneet koteja ja naapurustoja jo 1930-luvulta lähtien. Bonava toimii Ruotsissa, Saksassa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa, Pietarissa, Virossa ja Latviassa 2000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2017 oli noin 1,5 miljardia euroa. Bonava on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Hanna Marttila, yksikönjohtaja, Bonava
Kirsi Koski, toimitusjohtaja, TOAS