Bonavalta uusia koteja Keskuspuiston kainaloon Helsingin Kuninkaantammeen

Bonava rakennuttaa 82 uutta asuntoa uudelle Kuninkaantammen asuinalueelle. Asunto Oy Helsingin Kanvaasiin tulee myös uudenlaisia Duo-koteja, joka mahdollistaa kahden asunnon yhdistämisen yhdeksi isommaksi kokonaisuudeksi. Kanvaasi on ekologinen ja energiatehokas kohde, joka on varustettu mm. aurinkopaneelijärjestelmällä ja kaikissa autopaikoissa on sähköauton latausmahdollisuus. Kohteen rakentamistyöt ovat alkaneet ja ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin asuntoihin keväällä 2020.

Kanvaasissa on asuntoja erilaisiin asiakastarpeisiin, yksiöitä ja kaksioita sekä isompia perhekoteja. Lisäksi Kanvaasissa on elämäntilanteen mukaan joustavia Duo-koteja, joista voi tarpeen tullen erottaa pienen erillisen kodin omaksi tai vuokrattavaksi, tai sitä voi käyttää työtilana. Tätä voi jopa myydä erikseen. Kanvaasin erikoisuuksiin kuuluu myös useisiin asuntoihin tulevat viehättävät viherhuoneet. Kuninkaantammen keskustakorttelin sydän tulee olemaan lähivuosina valmistuva kylätalo, jonka tiloihin tulee alakoulun luokat, päiväkoti sekä asukastiloja, sanoo Matti Kuronen, yksikönjohtaja, Bonava Suomi Oy.

Kanvaasin sijainti Keskuspuiston kainalossa luo hienot mahdollisuudet ulkoiluun ja rentoutumiseen. Asukkaiden yhteiseen käyttöön tulee suojaisa ja turvallinen korttelipiha, joka vetää puoleensa peli- ja leikkikenttineen, tasokkaat ja monipuoliset sekä valmiiksi kalustetut yhteistilat, mukaan lukien vierashuone ja Smartpost-järjestelmä löytyvät kohteesta. Paloheinän ulkoilualueelle on matkaa vain pari kilometriä.

Lisätietoja: Niina Puumalainen, projektijohtaja, Bonava Suomi Oy, puhelin 010 400 2192 ja Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, Bonava Suomi Oy, puhelin 010 400 2778 tai viestinta@bonava.fi

Matti Kuronen, yksikönjohtaja, Bonava