Bonavalta valmistui 790 kodin naapurusto Espoon Perkkaalle

Bonavan Vermonniityn aluekehityshanke Espoon Perkkaalla tuli päätökseen kesäkuussa, kun viimeinen, etuajassa valmistunut, 123 asunnon kerrostalokohde luovutettiin tilaajalle 18.6.2024. Bonava rakensi seitsemän vuoden aikana alueelle yhdeksän asuinkerrostalon kokonaisuuden, johon se toteutti yhteensä 790 omistusasuntoa ja vapaarahoitteista vuokra-asuntoa sekä kaksi pysäköintitaloa.

Bonava käynnisti Espoon Perkkaalla mittavan aluehankkeen rakennustyöt vuoden 2017 alussa, kun Vermonniityn naapurustossa lähti rakenteille 126 asunnon kerrostalo. Vuosina 2017–2024 Bonava rakensi Vermonniittyyn yhdeksän asuinkerrostalon naapuruston ja kaksi pysäköintitaloa. Kaikkiaan Vermonniityssä on 790 Bonava-kotia.

Espoon kaupungin kanssa yhteistyössä kehitetty kaava on hyvä esimerkki onnistuneesta kaavoituksesta. Se on mahdollistanut monipuolisen omistus- ja vuokra-asuntoasuntotuotannon sekä myös rakennushankkeiden nopean läpimenon”, sanoo Bonavan pääkaupunkiseudun yksikönjohtaja Antero Nuutinen.

Kesäkuussa 2024 valmistunut 123 kodin Asunto Oy Espoon Sadehelmi viimeistelee Bonavan Vermonniityn kotikorttelin. Seitsenvuotinen aluerakentamishanke saatiin päätökseen, kun Bonava luovutti kohteen tilaajalle, ICECAPITAL Housing Fund VI Ky -rahastolle.

16-kerroksisen Sadehelmen kodit ovat kooltaan 25,5–78,5 neliömetriä, 1–4 huonetta. Talon kahteen ensimmäiseen kerrokseen on toteutettu yhteistiloja, minkä lisäksi saunatiloille on pihalla oma rakennus.

Etuajassa valmistunut kohde luovutettiin asiakkaalle 18.6.2024.

Bonava on toteuttanut eri rahastoillemme vuosien varrella useamman kohteen Vermonniittyyn. Alueen sijainti liikenneyhteyksineen on erinomainen ja valmistunut alue kokonaisuudessaan on onnistunut,” sanoo ICECAPITAL REAM Oy:n sijoitusjohtaja Mikko Suominen.

* * *

Bonavan toiminta kattaa asuntorakennuttamisen ja -kehittämisen koko arvoketjun tontinhankinnasta hankekehitykseen, uusien kotien suunnitteluun, tuotantoon, markkinointiin ja myyntiin. Bonavan asiakkaita ovat yksityiset kodinostajat ja sijoittajat. Suomessa Bonava toimii Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa.

Lue lisää Bonavasta yhtiönä.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Leena Majamäki, Bonava Suomi, p. 040 585 1585, viestinta@bonava.fi

Bonava on yksi Euroopan johtavista asuntorakennuttajista. Luomme onnellisia naapurustoja entistä useammille. Bonava toimii Saksassa, Ruotsissa, Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa 1 300 ammattilaisen voimin ja on tähän mennessä rakentanut noin 40 000 kotia. Konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 1,2 miljardia euroa. Bonava on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Espoon kaupungin kanssa yhteistyössä kehitetty kaava on hyvä esimerkki onnistuneesta kaavoituksesta. Se on mahdollistanut monipuolisen omistus- ja vuokra-asuntoasuntotuotannon sekä myös rakennushankkeiden nopean läpimenon.
Antero Nuutinen, yksikönjohtaja, Bonava Suomi