Bonavan, OPn ja TOASin ryhmittymää esitetään Ranta-Tampellan yhden asuinkorttelin kehittäjäksi

Tampereen kaupungin kiinteistötoimi esittää Bonavan, OPn ja TOASin yritysryhmittymää Ranta-Tampellan yhden korttelin kehittäjäksi. Yritysryhmittymän suunnitelmassa asuinalueelle rakennetaan monipuolisesti vapaarahoitteisia omistus- ja vuokra-asuntoja sekä valtion tukemana tuotantona opiskelija-asuntoja. Ryhmittymän korttelivision kulmakivinä on asuntojen ja eri omistusmuotojen joustavuus, rantaelämä, arjen helppous ja asumisen yhteisöllisyys.

Ranta-Tampellan uusi asuinalue muodostuu Kanta-Tampellan pohjoispuolelle rautatien, Tammer-kosken, Näsijärven ja Armonkallion asuinalueen rajaamalle alueelle. Alueen halki kulkevan kanavan pohjoispuolelle sijoittuvan korttelin läntisen osan varaamista, yhteensä 10 500 k-m2, esitetään varattavaksi Asunto- ja kiinteistölautakunnan kokouksessa 23.5. Bonavan, OPn ja Tampereen opiskelija-asuntosäätiön muodostamalle ryhmittymälle.

Ranta-Tampellan tontinluovutuksessa hakijoiksi toivottiin ryhmittymiä. Bonava, OP ja TOAS yhdessä muodostavat asumisen ammattilaisten joukon, joka haluaa luoda Ranta-Tampellaan uusia asumisen ratkaisuja tarjoavan korttelin. Yritysryhmittymän korttelivisioon kuuluu muun muassa uusia asuntotyyppejä, asukkaiden käyttöön tuleva yhteinen lounge, vierashuone, yhteiskäyttöauto ja yhteiskäyttökajakkeja”, sanoo Hanna Marttila, yksikönjohtaja, Bonava Suomi Oy.

OP on viime vuosina ollut vahvasti mukana Tampereen kehittämisessä mm. Kansi ja Areena -hankkeen sekä mittavan asuntorakentamisen kautta.

”Ranta-Tampellan hanke soveltuu erinomaisesti sijoitusstrategiaamme. Hyvä sijainti ja monimuotoiset asumisen uudet palvelut sekä asuntojen muuntojoustavuus tarjoavat laatua asumiseen elämän eri vaiheissa”, toteaa salkunhoitaja Antero Tenhunen, OP Kiinteistösijoitus Oy:stä.

TOAS on innostunut hankkeesta. On hienoa, että päästään rakentamaan huippupaikalle tulevaisuuden opiskelija-asumista uudenlaisilla yhteistyön muodoilla. Se, että pääsemme tähän mukaan, on yksi konkreettinen osoitus kaupungin tahtotilasta olla opiskelijaystävällisin kaupunki. Hankkeessa korostamme arjen helppoutta ja asumisen yhteisöllisyyttä, mitkä ovat vahvasti mukana TOASin toiminnan tavoitteissa”, kertoo Kirsi Koski, toimitusjohtaja, TOAS.

Yritysryhmittymän tulee yhdessä ja yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa järjestää tonttien suunnittelusta arkkitehtuurikutsukilpailu. Lopullinen päätös tontin myymisestä tehdään kaupunginhallituksen ja valtuuston toimesta loppuvuodesta 2018.

Lisätietoja:

Hanna Marttila, yksikönjohtaja, Bonava Suomi Oy, puhelin 010 400 2216, hanna.marttila@bonava.com, ja Joanna Linnermo-Kumpuoja, 010 400 2778, joanna.linnermo-kumpuoja@bonava.com tai viestinta@bonava.fi

Antero Tenhunen, salkunhoitaja, OP Kiinteistösijoitus Oy, puhelin 0500 848 486 tai antero.tenhunen@op.fi

Kirsi Koski, toimitusjohtaja, TOAS, puhelin 050 3302 103 tai kirsi.koski@toas.fi

Ranta-Tampellan tontinluovutuksessa hakijoiksi toivottiin ryhmittymiä. Bonava, OP ja TOAS yhdessä muodostavat asumisen ammattilaisten joukon, joka haluaa luoda Ranta-Tampellaan uusia asumisen ratkaisuja tarjoavan korttelin. Yritysryhmittymän korttelivisioon kuuluu muun muassa uusia asuntotyyppejä, asukkaiden käyttöön tuleva yhteinen lounge, vierashuone, yhteiskäyttöauto ja yhteiskäyttökajakki
Hanna Marttila, yksikönjohtaja, Bonava Suomi Oy
Antero Tenhunen, salkunhoitaja, OP Kiinteistösijoitus Oy