Uudisasunnon ostaneiden asiakastutkimus: Bonavalle kiitosta tuotelaadusta

Bonavan asiakkaiden mielestä yhtiön vahvuus on tuotelaatu. Se koostuu pohjaratkaisusta, käytettyjen materiaalien laadusta, varustetasosta, asunnon virheettömyydestä ja aikataulujen pitävyydestä. Tämä käy ilmi EPSI Ratingin toteuttamasta uudisasuntorakentamisen toimialatutkimuksesta. Bonava sijoittui toimialan asiakastyytyväisyyden vertailussa neljänneksi.

EPSI Ratingin vuosittain tekemässä uudisasuntorakentamisen toimialatutkimuksessa tutkittiin jälleen uuden asunnon ostaneiden asiakkaiden tyytyväisyyttä. Bonava sijoittui toimialan vertailussa neljänneksi indeksipisteillä 76,6. Asteikko on 0 - 100, jossa EPSI Rating mukaan 75 on erittäin hyvä taso.

”Bonavan tulokset kertovat, että asiakkaidemme odotukset ovat erittäin korkealla tasolla. Se kannustaa meitä jatkuvaan toimintamme parantamiseen. Olemme iloisia siitä, että tuotelaatu saa hyvät arviot ja asiakkaamme kokevat saavansa vastinetta rahalleen. Kokonaisuutena Bonavan asiakastyytyväisyys jäi nyt piirun verran alle vuoden 2019 tason. Viime vuosi oli koronapandemiasta johtuen monella tapaa hyvin poikkeuksellinen. Jatkuva asiakastyytyväisyyden seuraaminen on erittäin tärkeää, jotta voimme vastata asiakkaidemme toiveisiin ja edelleen kehittää toimintaamme”, sanoo Bonava Suomen kaupallinen johtaja Maiju Koivunen-Vinkvist.

Tuotelaatu koostuu pohjaratkaisusta, käytettyjen materiaalien laadusta, varustetasosta, asunnon virheettömyydestä ja aikataulujen pitävyydestä.

Tutkimuksessa oli arvioitavana rakennusliikkeiden asiakastyytyväisyys ja asiakasuskollisuus sekä eri osa-alueiden vaikutus asiakaskokemukseen. Tutkimuksessa selvitettiin toimialan yhtiöiden imagoa, asiakkaiden odotuksia, tuote- ja palvelulaatua sekä vastinetta rahalle.

Uuden asunnon ostaneiden kuluttajien asiakastyytyväisyys säilyi korkealla tasolla vuonna 2020 ja pysytteli kolmatta vuotta peräkkäin toimialojen välisen vertailun kärkisijalla Suomessa. EPSI Ratingin mukaan uudisasuntorakentaminen pärjäsi poikkeuksellisen hyvin verrattuna muihin tutkittuihin toimialoihin. Toimialan tulos on erittäin korkea myös pohjoismaisessa vertailussa.

* * *

EPSI Rating on Pohjoismaiden johtava riippumaton yhtiö yritysten asiakas- ja työtyytyväisyyden tutkimisessa ja mittaamisessa. EPSI Rating tuottaa ja julkaisee puolueetonta tutkimus- ja mittaustietoa toimialojen ei-taloudellisista indikaattoreista. Terveydenhoidon, energian, pankki- ja vakuutusalan, matkailun, kuljetuksen, uudisasuntorakentamisen sekä telealan tutkimustulokset julkistetaan säännöllisesti ja tiedot ovat vapaasti käytettävissä.

* * *

EPSI Ratingin uudisasuntorakentamisen tutkimustuloksiin voit tutustua täällä.

Lue lisää Bonavasta yhtiönä.

Lisätietoja: Bonava Suomi Oy, Maiju Koivunen-Vinkvist, kaupallinen johtaja, p. 040 590 4746 tai Leena Majamäki, viestintäpäällikkö p. 040 585 1585, viestinta@bonava.fi

Bonava Suomi Oy, Leena Majamäki, viestintäpäällikkö, puhelin 040 585 1585 ja viestinta@bonava.fi

Bonava on Pohjois-Euroopan johtava asuntorakennuttaja. Luomme koteja ja naapurustoja, joissa ihmiset voivat nauttia parhaasta mahdollisesta elämänlaadusta. Bonava on Euroopan ensimmäinen asuntokehittäjä, joka on saanut ilmastotavoitteilleen hyväksynnän Science Based Targets -aloitteelta. Bonava toimii Saksassa, Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa, Norjassa, Pietarissa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa 2100 ammattilaisen voimin. Konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 1,61 miljardia euroa. Bonava on listattu Nasdaq Tukholmassa.

Uudisasunnon ostaneiden asiakastutkimus: Bonavalle kiitosta tuotelaadusta Bonavan asiakkaiden mielestä yhtiön vahvuus on tuotelaatu. Se koostuu pohjaratkaisusta, käytettyjen materiaalien laadusta, varustetasosta, asunnon virheettömyydestä ja aikataulujen pitävyydestä. Tämä käy ilmi EPSI Ratingin toteuttamasta uudisasuntorakentamisen toimialatutkimuksesta. Bonava sijoittui toimialan asiakastyytyväisyyden vertailussa neljänneksi indeksipisteillä 76,6. Asteikko on 0 - 100, jossa EPSI Rating mukaan 75 on erittäin hyvä taso.

Bonavan tulokset kertovat, että asiakkaidemme odotukset ovat erittäin korkealla tasolla. Se kannustaa meitä jatkuvaan toimintamme parantamiseen. Olemme iloisia siitä, että tuotelaatu saa hyvät arviot ja asiakkaamme kokevat saavansa vastinetta rahalleen. Kokonaisuutena Bonavan asiakastyytyväisyys jäi nyt piirun verran alle vuoden 2019 tason. Viime vuosi oli koronapandemiasta johtuen monella tapaa hyvin poikkeuksellinen. Jatkuva asiakastyytyväisyyden seuraaminen on erittäin tärkeää, jotta voimme vastata asiakkaidemme toiveisiin ja edelleen kehittää toimintaamme.
Maiju Koivunen-Vinkvist, kaupallinen johtaja, Bonava Suomi