Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri otti käyttöön uudistetun TAVA® Maintenancen lääkintälaitteiden elinkaarenhallintaan

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri on ottanut käyttöönsä uudistetun TAVA®Maintenance -järjestelmän lääkintälaitteiden elinkaarenhallintaan.

Järjestelmässä on tiedot kaikista lähes 3000:sta sairaanhoitopiirin lääkintälaitteista. Kirjaukset alkavat laitteen hankinnasta ja täydentyvät sen elinkaaren aikana huolto- ja kunnossapitotiedoilla sekä laite- ja järjestelmäpäivityksiä koskevilla tiedoilla. Jokaisen laitteen huolto- ja ylläpitosopimukset ovat myös rekisterissä.

”Järjestelmäpäivitys tehtiin, koska haluttiin hyödyntää uutta selainpohjaista ratkaisua nykyaikaisine ominaisuuksineen. Sitä voivat tarvittaessa käyttää myös sairaanhoitopiirin ulkopuoliset huoltopisteet. Työjonojen hallinta on nyt paljon helpompaa, kun tehtäviä voidaan ohjata sekä henkilökohtaisiin että huollon yhteisiin työjonoihin”, lääkintätekniikan huoltopäällikkö Irma Heinonen kertoo.

Sofor on uudistanut lääkintälaitesovelluksen vastaamaan tämän päivän ja tulevaisuuden vaatimuksia sekä teknologian että käyttöliittymän osalta. Uusi sovellusversio mahdollistaa esimerkiksi entistä tehokkaamman mobiilikäytön. Sovelluksen aikaisempi nimi Mequsoft on uudistuksen myötä myös muuttunut ja on nyt TAVA® Maintenance. Sovelluksen edellinen versio on käytössä 12 sairaanhoitopiirissä ympäri Suomea.

TAVA® Maintenance -järjestelmän taustalla on Soforin 20 vuoden kokemus vaativasta lääkintälaitteiden elinkaarenhallinnasta. Uudistunut, helppokäyttöinen ja ketterä ratkaisu sopii monipuolisesti kaikille yrityksille niin tuotantoon kuin kiinteistöihin liittyvien laitteiden sekä muun yritysomaisuuden koko elinkaaren hallinnan.

”Täydellinen visuaalinen ja teknologinen muutos tuo järjestelmän käytettävyyden uudelle tasolle. Tietokantarakenteen muuttumisen myötä korostuvat myös uudenlaiset raportointiin ja analytiikkaan liittyvät mahdollisuudet. Tiedolla johtamisen merkitys kasvaa huolehdittaessa varsin kriittisen ja arvokkaan laitekannan toimintavarmuudesta,” kertoo Soforin Business Development Director Seppo Salo.

Seppo Salo, Director, Business Development, Sofor Oy
seppo.salo@sofor.fi, p. 050 384 3364

Sofor on IT-palveluyritys, joka kehittää asiakkaidensa liiketoimintaa toimintatapoja ja –prosesseja konkreettisesti optimoimalla. Lisäarvo muodostuu älykkäästi erilaisesta sovellusten tehokkaamman hyödyntämisen, tiedon integraatioiden ja analysoinnin sekä mitatusti laadukkaan jatkuvan palvelun yhdistelmästä.  Tietoturva, mobiili työtapa ja asiakkaan tiedon jakamisen tarpeet sidosryhmissä huomioidaan aina Soforin palveluissa. Lisätietoa http://www.sofor.fi