Vie lahjapaperi energiajätteisiin, ei koskaan paperinkeräyssäilöön

Kierrätys- ja ympäristönhuoltopalveluja valtakunnallisesti tarjoava Paperinkeräys korostaa, että lahjapaperit ja lahjanarut tulee lajitella seuraavien ohjeiden mukaan: ensisijaisesti paperit ja narut viedään energiajäteastiaan, toissijaisesti sekajäteastiaan. Keräyspaperisäiliöön ei lahjapaperi kuulu.

Paperinkeräyssäiliöön laitetaan vain postilaatikosta tulleet lehdet ja mainokset. Lehti- ja mainosposti käytetään paperin raaka-aineena. Joulupaperissa on pintavärjäystä ja kiinni jääneitä teippejä, minkä vuoksi sitä ei saa laittaa mainosten ja lehtien oheen.

Kartonkinen lahjapakkaus ja joulukalenteri kuuluvat puolestaan kartongin keräyssäiliöön. Pakkausten ohella säiliö on tarkoitettu esimerkiksi maito- ja mehutölkeille, voirasioille, leivoslaatikoille, muro- ja keksipaketeille, paperipusseille ja -kasseille, talouspaperihylsyille, munakennoille ja kartonkisille juomapakkauksille. Myös kartonkiset joulukalenterit tiputetaan kartonginkeräyssäilöön.

Maito- ja mehutölkit voi tiputtaa kartongin keräysastiaan muovikorkkeineen.

Hyväkuntoinen joulupaperi kannattaa säästää ja käyttää uudestaan. Sama koskee lahjakasseja, jotka kestävät hyvin käyttöä ja tuovat iloa myös seuraavalle lahjansaajalle.

Jos omasta taloyhtiöstäsi ei löydy paperin tai kartongin keräysastiaa, näet alueellisen keräyspisteen osoitteesta http://www.kierratys.info/

johtaja, asiakkuudet, Karel Nieminen, puh. 040 768 5594, karel.nieminen@paperinkerays.fi
asiakaspalvelu@encorepalvelut.fi
www.encorepalvelut.fi

Encore Palvelut on Paperinkeräyksen yrityspalveluiden brändi, joka kattaa kaikkien yrityksissä kerättävien jätteiden käsittelyn uudeksi raaka-aineeksi.