Konjakkia kiloille - EU:n hyväksymä valmiste tukee laihtumista yhdessä vähäenergisen ruokavalion ja liikunnan kanssa

Mezina Oy tuo keväällä markkinoille uuden, luonnollista ravintokuitua sisältävän valmisteen painonhallintaan. Konjak-laihdutusvalmiste ohjaa terveellisiin elämäntapoihin pienentämällä aterioiden annoskokoa ja hillitsemällä napostelua.

Tuoreen väitöstutkimuksen mukaan yli puolet suomalaisnaisista ja kolmasosa miehistä laihduttaa. Liikakiloista on yllättävän vaikea päästä eroon etenkin, jos tavoitteena on pysyvä muutos ruokailutavoissa ja ruokailutottumuksissa. Usein lähdetään liikkeelle kovalla innolla, joka hiipuu nopeasti ja painonpudotus loppuu. Painon pudottaminen pitäisikin kääntää projektista prosessiksi, jossa pienin askelin vähäkalorisen ruokavalion ja liikunnan avulla edetään kohti tavoitetta ja omaa hyvää oloa. Jokainen ylipainon kanssa kamppaileva tietää, kuinka haastavaa päätöksessä pysyminen on. Konjak tukee laihtumisen onnistumista tehokkaasti.

Konjak pienentää annoskokoa

Konjak on uusi laihdutustuote, joka on valmistettu vesiliukoisesta morphophallus konjac –juurimukulasta saatavasta kasvikuidusta . Tätä kasvikuitua kutsutaan glucomannaniksi.

Konjak-laihdutusvalmisteen teho perustuu siihen, että sen sisältämä glucomannan imee vettä jopa 300 kertaa oman painonsa. Valmisteen yhteydessä nautittu vesi turvottaa tabletit, jolloin mahalaukkuun syntyy geeliä, joka täyttää vatsan ja antaa kylläisyyden tunteen. Tarvittava teho saadaan ottamalla 2 tablettia (1 g glucomannania / ateria) 1-2 suurehkon vesilasillisen kera, noin puoli tuntia ennen päivän kolmea pääateriaa. Konjakin nauttiminen ennen ateriaa ohjaa käyttäjää pienentämään ateriakokoaan luonnollisesti. Ruokaa nauttiessa nälän tunne on jo kohtuullinen, koska vatsaa on täytetty terveellisellä glucomannan-kuidulla. Aterian annoskoko pienenee luonnollisesti, koska vatsalaukku täyttyy pienemmällä ruokamäärällä.

Konjak tehostaa painonpudotusta jopa 60 %

Glukomannan-kuitu tukee veren normaaleja kolesteroliarvoja ja hyvää suolentoimintaa. Runsaan kuitumäärän ansiosta Konjakilla on suotuisa vaikutus ruoansulatukseen laihdutuksen aikana. Kuidut eivät imeydy tehokkaasti elimistöön ja siksi ne nopeuttavat vatsan toimintaa ja ehkäisevät suolistovaivoja.

EU:n elintarviketurvallisuusvirasto on tieteellisten tutkimustulosten perusteella hyväksynyt, että glucomannan-kuitu tehostaa painonpudotusta yhdessä vähäenergisen ruokavalion kanssa. Konjakin avulla painonpudotus on jopa 60 % suurempi kuin pelkällä ruokavaliolla eli jokaista pudotettua painokiloa kohti voi pudottaa jopa 1,6 kg.

Konjakin kromi hillitsee napostelua ja vähentää makeanhimoa

Konjak sisältää myös verensokeria tasapainottavaa ja makeanhimoa hillitsevää kromia. Kromi on mineraali, joka parantaa tutkitusti sokerin kulutusta elimistössä ja hillitsee verensokerin heilahteluja. Se vähentää kaikille laihduttajille tuttua napostelun tarvetta. Lisäksi kromi auttaa elimistöä käyttämään enemmän energiaa kehon rasvavaroista.

Konjak ohjaa pysyviin ruokailutapojen muutoksiin

Konjak on markkinoiden edullisin ja monipuolisin terveellisillä ruokailutottumuksilla laihduttavan ja pysyviä ruokailutapojen muutoksia tavoittelevan ravintolisä. Konjak-pakkaus sisältää 180 tablettia, mikä vastaa yhden kuukauden käyttöä. Pakkauksessa on ”Hyvä alku painonpudotukseen” -opas sekä pieni, käytännöllinen säilytysrasia, jotta tabletit on helppo ottaa mukaan töihin tai matkalle. Konjak maksaa n. 49 €, jolloin tuotteen käytön päivähinnaksi tulee 1,60 €. Tuote on myynnissä hyvin varustelluissa luontaistuote- ja terveyskaupoissa sekä apteekeissa 1.4.2012 alkaen.

Tuotenäytteet ja tiedustelut:

Mezina Oy, puh. 010 422 1580, finland@mezina.com, www.mezina.fi

Kuvia toimitukselliseen käyttöön: finland@mezina.com tai

Viestintätoimisto Caprice Consulting, puh. 040 775 8804, sari@capriceconsulting.fi

Väitöstutkimus:

Mia Ålgars: Väitös aikuisten kehonkuvasta suhteessa sukupuoleen. Åbo Akademia. http://www.abo.fi/public/fi/News/Item/item/5417

Efsan hyväksymät terveysväitteet:

Glukomannan:

Kromi:

Mezina AS on tanskalainen perheyritys, joka on kehittänyt ja tuottanut ravintolisiä jo liki 30 vuotta pohjoismaiden markkinoille. Konsernin Suomen tytäryhtiö Mezina Oy on Luontaistuotealan Tukkukauppojen liiton jäsenyritys. Mezinan tuotteet löytyvät lähes jokaisesta luontaistuote- ja terveyskaupasta, luontaistuoteosastoilta sekä apteekeista.