Caverion ja ruotsalainen Locum laajentavat kiinteistöjohtamisen yhteistyötään merkittävästi: mukaan Karoliininen yliopistosairaala Huddingessa

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 31.10.2018 klo 10.00

Caverion ja Locum AB ovat solmineet uuden merkittävän kiinteistöjohtamissopimuksen koskien Karoliinista yliopistollista sairaalaa Huddingessa, Tukholman läänissä. Viisivuotinen sopimus alkaa vuoden 2019 toisella vuosipuoliskolla ja sisältää option kolmelle lisävuodelle. Sopimuksen arvo vuositasolla on noin 5 miljoonaa euroa.

Caverionilla ja Locumilla on jo ennestään palveluiden johtamissopimus kattaen seitsemän sairaalaa ja kaksitoista terveyden hoitoyksikköä, yhteispinta-alaltaan 600 000 m2. Huddingen sairaalan myötä Caverionin kiinteistöjohtamisen piirissä on noin 50 prosenttia Locumin kiinteistökannasta, eli yhteensä yli miljoona neliömetriä.

”Locum ja Caverion tekevät jo hyvää yhteistyötä. Sairaalakiinteistöt poikkeavat muista kiinteistöistä – niissä on paljon teknisiä järjestelmiä, joiden pitää toimia ympäri vuorokauden. Caverionilla on tarvittavaa kokemusta ja osaamista tähän tehtävään”, sanoo Per Högdahl, Healthcare Property Manager, Huddingen sairaala, Locum.

Caverionin vastuulla Karoliinisessa yliopistosairaalassa Huddingessa on kiinteistöjohtaminen, mukaan lukien Tekninen huolto ja kunnossapito ympäri vuorokauden ja kiinteistön etävalvonta. Tavoitteena on ylläpitää kiinteistöjen kunto ja varmistaa hyvä elinkaaritalous ja tyytyväiset vuokralaiset.

Korkealaatuisen toiminnan turvaaminen ja kiinteistöjen käytön optimointi edellyttää ennakoivaa ja pitkäaikaista työtä. Tästä huolehtii kiinteistöjen teknisiin päätöksiin erikoistunut organisaatio, jolla on analyysi-, toteutus- ja neuvontaosaamista. Toiminnot ja projektit koordinoidaan niin, että sairaalan päivittäinen toiminta häiriintyisi mahdollisimman vähän.

"Tärkeä asiakas luottaa meihin entistä enemmän, mistä olemme luonnollisesti otettuja. Vaativan sairaalaympäristön huomioiden asiakkaallamme on ymmärrettävästi erittäin korkeat vaatimukset häiriöttömälle toiminnalle ja turvallisuudelle. Aiomme kehittää edelleen ja parantaa kiinteistöjohtamista yhdessä Locumin kanssa pitkäjänteisesti ja erityisesti loppukäyttäjiin keskittyen", sanoo Juha Mennander, Caverionin Ruotsin divisioonajohtaja.

Locum AB on yksi Ruotsin suurimmista kiinteistöhallinnan yrityksistä, ja sen kiinteistöportfolioon kuuluu noin 2,1 miljoonaa neliömetriä toimitiloja Tukholman läänissä. Locum AB:n omistaa Tukholman läänin maakäräjät.

Huddingen Karoliinisessa yliopistosairaalassa työskentelee 15 800 ihmistä. Sairaalassa on 1 600 hoitopaikkaa ja siellä hoidetaan vuosittain 1 580 000 potilasta.

Lue lisää palveluistamme julkiselle sektorille

Kuva: Locumin kuva-arkisto

Klas Tocklin, Johtaja, Managed Services, Caverion Ruotsi, klas.tocklin@caverion.com tel. +467 020 37680

Erika Björnesparr, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Ruotsi, erika.a.bjornesparr@caverion.com,  puh. +467 305 09285