Caverion Oyj Sijoittajauutinen 18.8.2017 klo 14.00

Caverion nimittää Caverion Tanskan toimitusjohtajan

Michael Højgaard (s. 1961) on nimitetty Caverion Tanskan toimitusjohtajaksi 1.9.2017 alkaen. Caverion Tanska ja Caverion Norja ovat tammikuusta 2016 saakka toimineet yhtenä divisioonana, jota johtaa Knut Gaaserud. Højgaard raportoi Knut Gaaserudille.

Michael Højgaard on aiemmin toiminut Lindpron toimitusjohtajana 2005–2013 ja viimeksi Air Greenlandin toimitusjohtajana. Vuosina 1998–2005 hän oli SAS Technical Services AB:n johtaja (Vice President) Tukholmassa. Hän on opiskellut Tanskan teknillisessä korkeakoulussa, Kööpenhaminan kauppakorkeakoulussa, INSEADissa ja Columbian kauppakorkeakoulussa. Højgaard on myös CN3:n hallituksen jäsen.

”Højgaard toimii lähellä Tanskan markkinoita ja työntekijöitä. Hän tulee kehittämään Tanskan-liiketoimintaa konsernin strategian mukaisesti”, kertoo Gaaserud.

Højgaard odottaa innolla uutta tehtäväänsä Caverion Tanskassa.

”Aiemmat työtehtäväni ovat olleet pääosin suurissa teknologiayhtiöissä, joissa pääpainopisteeni on ollut kaupallistaminen ja optimointi johtamisen ja henkilöstön kehittämisen kautta. Kiinteistötekniikka on alana vaativa, mutta siinä on myös paljon kehitysmahdollisuuksia. Caverion Tanska on käynyt läpi suuria uudelleenjärjestelyjä, ja tulee olemaan mielenkiintoista kehittää yhtiötä eteenpäin, jotta se saa vieläkin vahvemman jalansijan markkinoilla”, toteaa Højgaard.

Knut Gaaserud, Caverionin Tanska-Norjan divisioonajohtaja, knut.gaaserud@caverion.com, puh:+47 918 15 318

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme käytetään toimistoissa, asunnoissa, teollisuuslaitoksissa ja julkisissa rakennuksissa sekä infrastruktuurissa. Tavoitteemme on varmistaa liiketoiminnan häiriöttömyys ja turvallisuus, terveelliset ja viihtyisät olosuhteet, kiinteistön optimaalinen toiminta ja kustannushallinta. Visiomme on olla yksi alan johtavista toimijoista Euroopassa ja tarjota kiinteistöille ja teollisuudelle edistyneitä ja kestäviä elinkaariratkaisuja. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistöjen ja teollisuuslaitosten koko elinkaaren ajan. Vuoden 2016 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on noin 17 000 työntekijää 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.
www.caverion.fi Twitter: @CaverionSuomi

Michael Højgaard on nimitetty Caverion Tanskan toimitusjohtajaksi 1.9.2017 alkaen.