Caverion ostaa RPH Linc AB:n liiketoiminnan Ruotsissa, vahvistaen edelleen tarjoomaansa älykkäissä turvajärjestelmissä

Caverion Oyj Sijoittajauutinen 1.7.2021 klo 13.30

Caverion on saattanut tänään päätökseen sopimuksen ruotsalaisyhtiö RPH Linc AB:n liiketoiminnan ostamisesta. RPH Linc on sähköisten turvapalveluiden systeemi-integraattori, joka keskittyy yritysten ja useilla paikkakunnilla toimivien asiakkaiden sekä julkisen sektorin korkeatasoisiin turvajärjestelmiin.

RPH Linc perustettiin IT-konsultointiyhtiöksi vuonna 1999, ja kehittyi sitten turvasektorille monimutkaisempien järjestelmien systeemi-integraattoriksi. RPH Lincillä on pitkä historia yhteistyöstä Caverionin kanssa. Maaliskuussa 2020 päättyneellä tilikaudella yhtiön liikevaihto oli noin 3 miljoonaa euroa. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Yritysosto täydentää Caverionin liiketoimintaa älykkäiden teknologioiden palveluissa, joissa Caverionilla on vahvaa osaamista. Caverionin laajat resurssit Ruotsissa ja edistyneet ISO-prosessit vahvistavat palvelujen toimittamista myös jatkossa. Sekä Caverionin että RPH:n asiakkaat hyötyvät tästä kehityksestä: Caverionin turvatiimi saa lisää turva-alan erityisosaamista, ja RPH:n ratkaisuja voidaan skaalata laajemmin kaikenkokoisille ja kaikissa segmenteissä toimiville asiakkaille Caverionin kattavan verkoston kautta.

”Meille RPH Lincillä tämä on luonnollinen ja innostava kehitysaskel tulevaisuuteen. Voimme palvella asiakkaita entistä paremmin ja skaalata tarjoomaamme. Osaamisemme täydentää Caverionin jo valmiiksi edistyksellistä kykyä kasvavalla turvapalveluiden alueella – yhdessä olemme entistä vahvempia”, toteaa Raphael Cameron, RPH Lincin toimitusjohtaja.

”Yrityskauppa vahvistaa kunnianhimoamme tarjota älykkäitä, digitaalisia ja kestävän kehityksen mukaisia ratkaisujamme, joiden osalta asiantuntemus on ratkaisevan tärkeää. Näemme erittäin hyviä mahdollisuuksia laajentaa RPH Lincin useiden vuosien aikana kartuttamaa taitotietoa. Liiketoiminnalle muodostetaan erityisyksikkö Caverionissa. RPH Linc käyttää Caverionin kanssa samaa turva-alustan teknologiaa, mikä helpottaa yhteistyötämme. RPH Lincin kehittämät älykkäät muunnokset turva-alustaan erityisesti kulunvalvonnassa vahvistavat edelleen asemaamme integroitujen turvajärjestelmien markkinoilla”, sanoo Caverion Ruotsin divisioonajohtaja Juha Mennander.

Lue lisää turvajärjestelmistämme.

Lisätiedot:

Erika Björnesparr, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Caverion Ruotsi, puh. +467 3050 9285, erika.a.bjornesparr@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 11 maassa, Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa, yli 15 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli noin 2,2 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance

Caverion ostaa RPH Linc AB:n liiketoiminnan Ruotsissa
Caverion vahvistaa edelleen tarjoomaansa älykkäissä turvajärjestelmissä