Q3: Konsulttiyritysten kasvu jatkuu vahvana

Report this content

Pörssinoteerattujen konsulttiyritysten kasvu Suomessa ja Ruotsissa jatkuu vahvana vuoden 2022 kolmannella neljänneksellä. Kysynnän on raportoitu olevan hyvä, joskin se vaihtelee eri aloilla.

- Konsulttiala on edelleen vahva. Keskimääräinen yritys kasvoi peräti 20 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Vaikka useat yritysostot kasvattavat lukuja, myös alan orgaaninen kasvu on vahvaa. Rekrytoinnit, kumppanuussopimukset ja korkeammat hinnat vaikuttavat myönteisesti kasvuun”, sanoo Mattias Loxi, konsulttiyritysten osaamisen hallinnan markkinajohtajan Cinoden toinen perustaja ja markkinointijohtaja

Addnode, Gofore ja Exsitec kasvoivat voimakkaimmin.

Yritykset työllistävät lisää väke

Kolme neljästä konsulttiyrityksestä on kasvattanut työntekijämääräänsä viimeisten kolmen kuukauden aikana. Vuoden alusta lähtien vain kolme yritystä on vähentänyt työvoimaansa.

- Näemme yhä suurempia eroja yritysten välillä sekä kannattavuuden että kasvun osalta. Ensimmäisten yhdeksän kuukauden aikana kannattavuus on useimmilla laskenut. Tämä johtuu kuitenkin suurelta osin siitä, että yritykset järjestävät jälleen konferensseja ja fyysisiä tapaamisia, Mattias Loxi jatkaa.

Softronic, B3 Consulting ja Prevas ovat saavuttaneet tänä vuonna tähän mennessä korkeimmat katteet.

Lisätietoja ja tilastoja: Q3 Konsultointiyritysten kasvu jatkuu vahvana

Co-founder/CMO
+46 73-514 21 70

About Cinode

Founded in 2010, the Cinode platform is the market leader in skills management and seamless sourcing with users in more than 20 countries.

Cinode identifies which skills you have and which you lack. Make the right decisions about upskilling, reskilling, and recruitment. Match the right challenge with available skills and personal ambition and you will become more profitable and more attractive as an employer.