Cision ja PR Newswire ilmoittavat yhdistymisaikeistaan

Suunnitteilla olevan hankinnan myötä Cision laajentaa markkinointiviestinnän, sosiaalisen median ja analytiikan tarjontaansa.

Johtava viestintäohjelmistopalveluntarjoaja Cision ilmoittaa aikovansa hankkia multimediaviestinnän ja jakelupalvelujen edelläkävijänä tunnetun PR Newswiren. Toteutuessaan kauppa synnyttää viestintäpalvelujen globaalin markkinajohtajan. PR Newswiren nykyisen omistajan UBM plc:n osakkeenomistajien sekä viranomaistahojen hyväksyntää edellyttävän kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2016 ensimmäisen kvartaalin lopulla.

PR Newswire on sekä media- että sijoittajaviestintäpalvelujen edelläkävijä, jolla on yli 30 000 asiakasta. Kansainväliset konsernit, pienyritykset, viestintätoimistot ja valtiolliset instituutiot hyödyntävät PR Newswiren palveluja tavoittaakseen sisällöllään keskeiset mediat ja kohdeyleisöt.

“Cisionin ja PR Newswiren yhdistyminen antaisi viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden hyödyntää tietoa käytännön toimien toteutukseen – voisimme siis tarjota tarpeellisen linkin viestinnän ja konkreettisten liiketoiminnallisten tulosten välille”, kertoo Cisionin toimitusjohtaja Peter Granat. “Haluamme rakentaa kokonaisvaltaisen palvelun, jonka avulla asiakkaamme voivat hallita viestinnän koko elinkaarta aina kohderyhmien ja mielipidevaikuttajien tunnistamisesta sisällön jakeluun ja vuorovaikutuksen luomiseen asti.”

Cisionin ja PR Newswiren resurssien yhdistäminen  saisi aikaan saumattomasti integroidun viestintäpalveluratkaisun, joka mahdollistaisi tiedon keruun, jakelun, seurannan sekä analyysin yhdellä työkalulla. Yhteiset voimavarat myös mahdollistaisivat huomattavan panostuksen tutkimus- ja kehitystyöhön jatkuvien teknologisten  innovaatioiden ylläpitämiseksi.

“Olemme erittäin innoissamme kaupasta ja niistä hienoista mahdollisuuksista, joita se toteutuessaan toisi niin asiakkaillemme, kumppaneillemme kuin myös työntekijöillemme”, kertoo PR Newswiren toimitusjohtaja Robert Gray. “PR Newswire auttaa media- ja sijoittajaviestinnän ammattilaisia maksimoimaan viestintätoimiensa vaikututuksen edistyksellisten palveluratkaisujen avulla ja koemme, että yhdessä Cisionin kanssa voisimme tarjota asiakkaillemme entistäkin enemmän.”

Nyt julkistettu kauppa on viimeisin osoitus Cisionin vakaasta sitoutumisesta kehittää innovatiivisia tuotteita ja palveluja markkinointi- ja viestintäalan ammattilaisten käyttöön. Osakkeenomistajien ja viranomaistahojen lopullista hyväksyntää odotettaessa molempien yritysten toiminta jatkuu entisellään.  Kaupan rahoituksesta vastaavat Deutsche Bank Securities Inc., Barclays ja RBC Capital Markets.

Lisätietoja Cisionista:
Cision on viestintäalan johtava ohjelmistopalveluntarjoaja, jolla on globaalisti yli 120 000 asiakasta. Viestinnän ammattilaiset ympäri maailmaa hyödyntävät Cisionin mediatietokantaa, lähetystyökalua sekä mediaseurannan ja -analyysin palveluja viestinnän toimenpiteiden suunnitteluun, toteutukseen ja mittaamiseen. Äskettäin Vocusin kanssa yhdistyneen Cisionin alla toimivat myös Visible Technologies, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) sekä iContact. Chicagossa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Cisionilla on toimipisteet, Kanadassa, Englannissa, Ranskassa, Saksassa, Portugalissa, Ruotsissa, Suomessa ja Kiinassa. Tutustu Cisionin kansainvälisiin kotisivuihin osoitteessa www.cision.com tai seuraa Cisionia Twitterissä
@Cision.

Lisätietoja PR Newswiresta:
Vuodesta 1954 tiedotejakelun edelläkävijänä toiminut PR Newswire tarjoaa tänä päivänä kattavat ratkaisut sisällön tuotantoon, kohdentamiseen, jakeluun ja seurantaan niin perinteiseen, digitaaliseen kuin sosiaaliseenkin mediaan. PR Newswiren kansainvälinen ja monikanavainen jakeluverkosto  palvelee yli 30 000 asiakasta ympäri maailmaa. Lisätietoja osoitteessa www.prnewswire.com, seuraa PR Newswirea myös Twitterissä  @PRNewswire.

Viestintäalan globaalit edelläkävijät Cision ja PR Newswire ilmoittavat yhdistymisaikeistaan.
Kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2016 ensimmäisen kvartaalin lopulla.

Cisionin ja PR Newswiren yhdistyminen antaisi viestinnän ammattilaisille mahdollisuuden hyödyntää tietoa käytännön toimien toteutukseen – voisimme siis tarjota tarpeellisen linkin viestinnän ja konkreettisten liiketoiminnallisten tulosten välille.
Peter Granat, toimitusjohtaja, Cision
Peter Granat, toimitusjohtaja, Cision
Olemme erittäin innoissamme kaupasta ja niistä hienoista mahdollisuuksista, joita se toteutuessaan toisi niin asiakkaillemme, kumppaneillemme kuin myös työntekijöillemme.
Robert Gray, toimitusjohtaja, PR Newswire
Robert Gray, toimitusjohtaja, PR Newswire