Cision ja Vocus yhdistyvät

Viestintäalan uuden suunnannäyttäjän nimeksi tulee Cision.

Cision ja Vocus ovat virallistaneet yhdistymisensä näyttäen samalla suuntaa koko viestintäalan tulevaisuudelle. Uusi integroitunut yritys toimii nimellä Cision ja tuo yhteen kaksi alan menestyneimpiin lukeutuvaa viestintäohjelmistojen palveluntarjoajaa.

“Viestinnän tehtäväkenttä on laajentunut ja perinteinen markkinointiviestintä on nykyisin vain yksi osa työtämme. Roolimme sisältävät nykyisin runsaasti myös digitaalisen ja sosiaalisen median sekä sisältömarkkinoinnin tehtäviä. Samalla myös mitattavuuden ja analytiikan merkitys on kasvanut”, kertoo Cisionin Chief Executive Officer Peter Granat. “Cisionin ja Vocusin yhdistyminen luo puitteet kokonaisvaltaiselle ansaitun, oman sekä ostetun median hallinnalle ja seurannalle. Samaa kehitystä tukee myös viimeaikainen hankintamme Visible Technologies, joka on globaali markkinajohtaja sosiaalisen median monipuolisen mittaamisen sekä analytiikan alalla.”

"Tämä yhdistyminen tuo saman katon alle kaikki tärkeimmät voimavarat viestintäalan ohjelmistotarpeiden näkökulmasta”, toteaa Burton-Taylor International Consulting LLC:n analyytikko Chris Porter. “Uudella yhdistyneellä yrityksellä on myös merkittävä maantietellinen tavoittavuus, mikä vahvistaa sen kilpailuasemaa tällä 2.2 miljardin dollarin globaalilla toimialalla.”

Vaikka Vocusin ja Cisionin integroituminen jatkuukin käytännön tasolla vielä muutaman kuukauden ajan, ovat asiakkaat saaneet jo esimakua yhdistymisen mukanaan tuomista eduista. Esimerkiksi Cisionin asiakkaat saavat Yhdysvalloissa pääsyn Vocusin suosituimpiin palveluihin (Help a Reporter Out ja PRWeb) ja Vocusin asiakkaat voivat puolestaan hyödyntää vuodesta 2012 Cisionin kanssa yhteistyötä tehneen LexisNexisin sisältöä. Vaikka uusi integroitunut yritys toimiikin jatkossa nimellä Cision, säilyttävät iContact, PRWeb, HARO ja Visible nykyiset brändinimensä.

“Viestintäalalla tämänkaltainen mullistus on jo pitkään ollut tuloillaan ja myös uusi teknologia on omiaan vauhdittamaan muutoksia”, toteaa Brian Solis, Altimeter Groupin pääanalyytikko. “Teknologia on kuitenkin vain lähtökohta. Teknologian avulla viestinnän ammattilaisia uudenlaiseen luovuuteen ja vuorovakutukseen innostavat yritykset ovat sekä lupaavia että pitkään odotettuja. Odotan mielenkiinnolla minkälainen vaikutus Cisionin ja Vocusin yhdistymisellä on koko viestinnän toimialaan.”

Uuden yhdistyneen yrityksen globaalina pääkonttorina toimii yli 15 000 neliön toimisto One Prudential Plazassa Chicagossa. Uusi pääkonttori korvaa Vocusin Marylandissa sekä Cisionin Tukholmassa sijainneet päämajat tehden Cisionista kotimaaltaan amerikkalaisen yrityksen. Yhteensä yli 1500 henkilöä työllistävällä organisaatiolla on toimipisteet myös Kanadassa, Englannissa, Ranskassa, Saksassa, Portugalissa, Ruotsissa, Suomessa ja Kiinassa.

“Olemme innoissamme saadessamme yrityksen pääkonttorin tänne Yhdysvaltoihin, keskelle Chicagon kukoistavaa teknologiasektoria”, kertoo Granat. “Cisionin tähtäimenä on kasvu ja uuden globaalin pääkonttorin sijoittaminen Chicagoon merkitsee sekä laajan asiakaskunnan että viestintä- ja teknologia-alojen lahjakkuuksien tavoittamista tavalla, joka varmasti ruokkii yrityksen tulevaa kasvukäyrää.”

Granatin lisäksi Cisionin uuteen johtoryhmään lukeutuu viestintäalan kokeneita osaajia. Johtoryhmän muodostavat Executive Vice President ja Chief Financial Officer Jack Pearlstein, Chief Operating Officer Dawn Conway, Chief People Officer Maureen Calabrese, Chief Marketing Officer Mark Thabit, Chief Technology Officer David Pearah, Managing Director, Europe Magnus Thell, President, Canada Terry Foster ja President, iContact Geoff Alexander.

“Viestinnän kehittyessä myös omien rooliemme tulee kehittyä pysyäkseen tarpeellisina”, Peter Granat toteaa. “Toimiessaan viestinnän, sisältömarkkinoinnin ja sosiaalisen median risteyksessä uusi yhdistynyt yrityksemme panostaa jatkossakin viestintäalan ammattilaisten monipuolisen työnkuvan ja kehittyvien palvelutarpeiden täyttämiseen.”

Lisätietoja Cisionista:
Cision on viestintäalan johtava ohjelmistopalveluntarjoaja, jolla on globaalisti yli 120 000 asiakasta. Viestinnän ammattilaiset ympäri maailmaa hyödyntävät Cisionin mediatietokantaa, lähetystyökalua sekä mediaseurannan ja -analyysin palveluja viestinnän toimenpiteiden suunnitteluun, toteutukseen ja mittaamiseen. Äskettäin Vocusin kanssa yhdistyneen Cisionin alla toimivat myös Visible Technologies, PRWeb, Help a Reporter Out (HARO) sekä iContact. Chicagossa sijaitsevan pääkonttorin lisäksi Cisionilla on toimipisteet, Kanadassa, Englannissa, Ranskassa, Saksassa, Portugalissa, Ruotsissa, Suomessa ja Kiinassa. Tutustu kansainvälisiin kotisivuihimme osoitteessa www.cision.com tai seuraa Cisionia Twitterissä @Cision

Arttu Sipilä
Country Manager
Sähköposti: arttu.sipila@cision.com
Puhelin: 050 574 3630

Cision Finland Oy vastaa Cisionin palkitun CisionPoint-verkkosovelluksen myynnistä, markkinoinnista ja asiakastuesta Suomessa. Yritys on osa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa sekä Aasiassa toimivaa Cisionia, jonka yhteistyöverkosto ulottuu yli 125 maahan. Lisätietoa verkkosivuiltamme www.cision.com/fi.

Viestintäalan johtavat ohjelmistopalveluntarjoajat Cision ja Vocus yhdistyvät. Uuden yrityksen nimeksi tulee Cision.
Cisionilla on globaalisti yli 120 000 asiakasta ja toimipisteet Yhdysvalloissa, Kanadassa, Englannissa, Ranskassa, Saksassa, Portugalissa, Ruotsissa, Suomessa ja Kiinassa.

Chris Porter, analyytikko, Burton-Taylor International Consulting LLC
Brian Solis, pääanalyytikko, Altimeter Group