CisionPointin uusi Haku-toiminto tekee mediatietokannan käytöstä entistä helpompaa ja tehokkaampaa

CisionPoint-verkkosovelluksen käyttäjät voivat nyt suorittaa hakuja ja luoda kohdennettuja jakelulistoja Plan-mediatietokannasta vain muutamalla napin painalluksella.

Medianäkyvyyden ja viestintäpalvelujen asiantuntija Cision täydentää palkittua CisionPoint-verkkosovellusta uudella Haku-toiminnolla. Haun myötä CisionPointin laajan Plan-mediatietokannan käyttö tehostuu entisestään, kun hakujen ja jakelulistojen teko sujuu kätevästi muutamassa sekunnissa kolmen helppokäyttöisen hakukentän kriteerejä yhdistellen. Uusi Haku korvaa jatkossa Perushaku- ja Tarkennettu haku -toiminnot, jotka poistuvat käytöstä tulevan kesän aikana.

Käyttäjiltä saadun palautteen pohjalta kehitetty Haku sisältää monia yleisesti käytetyistä verkkosovelluksista ja ohjelmistoista tuttuja ominaisuuksia, kuten mm. ohjatun navigaation ja ennakoivan tekstinsyötön. Käytettäviä filttereitä on mahdollista muokata haun aikana, joten hakutulosten rajaaminen ja jakelulistojen luonti sujuvat jatkossa aiempaa joustavammin ja intuitiivisemmin. Monipuolinen filtterivalikoima sisältää mm. mediatyypin, maantieteellisen sijainnin sekä median tai yhteyshenkilön aihealueen kaltaiset rajausvaihtoehdot. Niiden avulla CisionPointin käyttäjien on helppo löytää mediatietokannasta kohdennetusti oman toimialan keskeisimmät toimittajat ja mediat.

“Uusi Haku-toiminto tehostaa CisionPointin käyttöä sekä mahdollistaa entistä parempien media- ja vaikuttajasuhteiden rakentamisen”, toteaa Peter Granat, Cision North American Chief Executive Officer. “Uudistunut Haku-toiminto on viimeisin esimerkki jatkuvasta halustamme tuoda uusia innovaatioita viestintäalan ammattilaisten käyttöön”, hän jatkaa.

CisionPoint-verkkosovellus on nimetty finalistien joukkoon Software and Information Industry Association SIIA:n järjestämän kansainvälisen CODiE Awards -ohjelmistokilpailun Best Marketing/PR Solution -kategoriassa. Viimeisen 12 kuukauden aikana CisionPointia on päivitetty monilla uusilla käyttömukavuutta lisäävillä ominaisuuksilla. Plan-mediatietokannan sisältämät kontaktit saivat kesällä medioiden sekä toimittajien vaikuttavuutta ja digitaalista jalanjälkeä määrittävän Cision Influence Ratingin. Sen laskennassa käytetään mm. medialähteen levikkiä, sivuston katselukertoja ja kävijämääriä sekä sosiaalisen median läsnäoloa. Talvella 2012 Plan-työkaluun lisättiin käyttöä nopeuttavat Cision- ja Vaikuttajalistat, jotka sisältävät valikoitujen toimialojen ja maantieteellisten alueiden keskeiset mediat ja mielipidevaikuttajat. Connect-lähetystyökalu puolestaan täydentyi vuoden 2011 loppupuolella uusilla, tiedotteiden verkkonäkyvyyttä kasvattavilla ominaisuuksilla ja huhtikuussa 2012 kuvien ja muiden liitteiden käsittelyä helpottavalla MediaBankilla.

Lisätietoja CisionPointista

CisionPoint-verkkosovellus tuli markkinoille vuonna 2007 ja sen ensimmäinen suomenkielinen versio julkaistiin vuoden 2011 alussa. CisionPoint on saatavilla yhdeksällä eri kielellä ja sitä käyttää lähes 30 000 yritysten, järjestöjen ja yhdistysten edustajaa yli 20 maassa. Suomessa CisionPointia käyttävät mm. erikokoiset yritykset ja julkisen sektorin organisaatiot sekä järjestöt ja viestintä- ja markkinointitoimistot.

CisionPoint palkittiin markkinointiviestintäalan parhaan työkalun CODiE-palkinnolla vuonna 2011. Kaikkiaan CisionPoint on voittanut neljä CODiE-palkintoa. Vuosina 2009 ja 2012 CisionPoint nimettiin parhaaksi verkossa toimivaksi tietokantapalveluksi Best Online News Service -kategoriassa. Lisäksi Cisionin sosiaalisen median mittaristo voitti vuonna 2010 CODiE-palkinnon Best Social Media Aggregation Service -kategoriassa. Samana vuonna Iso-Britannian Data Publishers Association (DPA) palkitsi Cisionin vuoden parhaasta tuotekehityksestä.

Aiheeseen liittyviä linkkejä

Cisionin kotisivut
Plan-mediatietokanta
Koulutusvideo: Uusi Haku-toiminto (englanniksi)

Cision Plan and Connect Finland Oy
Marketing and Product Manager

Cision Plan and Connect Finland Oy vastaa Cisionin palkitun CisionPoint-verkkosovelluksen sekä Plan & Connect -palvelujen myynnistä, markkinoinnista ja asiakastuesta Suomessa. Yritys on osa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa sekä Aasiassa toimivaa Cision Groupia, jonka yhteistyöverkosto ulottuu yli 125 maahan. Cision AB on noteerattu Pohjoismaisessa pörssissä ja sen liikevaihto oli vuonna 2011 1,0 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoa verkkosivuiltamme www.fi.cision.com .

CisionPoint-verkkosovellus palkittiin markkinointiviestintäalan parhaan työkalun CODiE-palkinnolla vuonna 2011.
Uusi helppokäyttöinen Haku-toiminto tehostaa CisionPointin Plan-mediatietokannan käyttöä.

Uusi Haku-toiminto tehostaa CisionPointin käyttöä sekä mahdollistaa entistä parempien media- ja vaikuttajasuhteiden rakentamisen.
Peter Granat, Chief Executive Officer, Cision North America
Uudistunut Haku-toiminto on viimeisin esimerkki Cisionin jatkuvasta halusta tuoda uusia innovaatioita viestintäalan ammattilaisten käyttöön.
Peter Granat, Chief Executive Officer, Cision North America