Kanadan uusi anti-spam-laki tukee Cisionin kohdennetun viestinnän linjaa

1.7.2014 voimaan astuneen lain tavoitteena on vähentää merkittävästi roskapostin määrää ja parantaa sekä yritysten että yksityisten kansalaisten tietoturvaa.

Kanadassa maan kansallispäivänä 1.7.2014 voimaan astunut anti-spam-laki CAN-SPAM tarttuu tiukalla otteella roskapostin lähettämiseen. Uusi laki mm. edellyttää yrityksiä pyytämään kuluttajilta suostumuksen kaupallisten sähköpostien lähettämiseen. Lisäksi kaupallisista sähköpostiviesteistä on jatkossa käytävä ilmi niiden lähettäjä ja niiden tulee sisältää ns. opt-out-mahdollisuus (viestien tilauksen irtisanominen). Laki edellyttää myös käyttäjän suostumusta tietokoneohjelmien asentamiselle. Uuden lainsäädännön täytäntöönpanoa valvovat paikalliset viranomaiset CRTC:n, kilpailuviraston sekä tietosuojavaltuutetun johdolla. Lain noudattamatta jättäminen voi enimmillään tietää yksityiselle kansalaiselle yhden miljoonan ja yritykselle jopa kymmenen miljoonan Kanadan dollarin sakkoja.

CAN-SPAM:n myötä myös Cisionin PR-sovelluksen käyttöehdot tarkentuvat, kun jokainen käyttäjä on vastuussa tämän ja muiden mahdollisten roskapostin lähettämistä säätelevien lakien ja asetusten noudattamisesta. ”Kanadan uusi lainsäädäntö on mielestämme erittäin positiivinen askel. Se on myös täydellisesti linjassa Cisionin edistämän viestinnän etiikan kanssa”, kertoo Marketing Manager Jenni Salomaa Cision Finlandilta. ”CisionPoint-ohjelmistomme sisältää monipuoliset kohdennusmahdollisuudet, joten jokaiselle järjestelmästä lähetettävälle viestille on mahdollista tarkentaa juuri oikea ja varmuudella relevantti kohdeyleisö. Kohdentamisesta hyötyvät niin viestien lähettäjät kuin niitä vastaanottavat toimittajatkin – kun aika ei mene hukkaan turhan roskapostin parissa, nousevat laadukkaat ja kiinnostavasta aihepiiristä kirjoitetut viestit paremmin esille”, Salomaa jatkaa.

Lisätietoja CisionPoint-ohjelmistosta löytyy Cisionin kotisivuilta.

Sähköposti:
Puhelin: 050 4355 635

Cision Finland Oy vastaa Cisionin palkitun CisionPoint-verkkosovelluksen sekä Plan & Connect -palvelujen myynnistä, markkinoinnista ja asiakastuesta Suomessa. Yritys on osa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa sekä Aasiassa toimivaa Cision Groupia, jonka yhteistyöverkosto ulottuu yli 125 maahan. Cision AB on noteerattu Pohjoismaisessa pörssissä ja sen liikevaihto oli vuonna 2013 0,9 miljardia Ruotsin kruunua. Lisätietoa verkkosivuiltamme www.fi.cision.com.

Kanadan uusi roskapostin lähettämistä säätelevä CAN-SPAM-lainsäädäntö astui voimaan 1.7.2014.

Kanadan uusi lainsäädäntö on mielestämme erittäin positiivinen askel. Se on myös täydellisesti linjassa Cisionin edistämän viestinnän etiikan kanssa.
Jenni Salomaa, Marketing Manager, Cision Finland Oy
CisionPoint-ohjelmistomme sisältää monipuoliset kohdennusmahdollisuudet, joten jokaiselle järjestelmästä lähetettävälle viestille on mahdollista tarkentaa juuri oikea ja varmuudella relevantti kohdeyleisö. Kohdentamisesta hyötyvät niin viestien lähettäjät kuin niitä vastaanottavat toimittajatkin – kun aika ei mene hukkaan turhan roskapostin parissa, nousevat laadukkaat ja kiinnostavasta aihepiiristä kirjoitetut viestit paremmin esille.
Jenni Salomaa, Marketing Manager, Cision Finland Oy