Suomi ja Ruotsi kohtasivat viestintämaaottelussa Cisionin seminaarissa

Seminaarin puheenvuoroissa vertailtiin mm. mediakentän ja toimintakulttuurien välisiä eroja sekä tarkasteltiin käytännön case-esimerkkejä molemmista maista.

Cision Finland järjesti 27.11.2014 Viestinnän Suomi-Ruotsi-maaottelu 2014 -nimisen aamiasseminaarin hotelli Glo Artissa Helsingissä. Tilaisuuden puheenvuoroista vastasivat Cision Finlandin maajohtaja Arttu Sipilä, Tieto Oyj:n External Communications Manager Jessica Diktonius ja Cision Nordicsin Commercial Director Alexander Mason. Puheenvuorojen avulla valotettiin Suomen ja Ruotsin välisiä eroja mm. mediakentän, käytännön toimintakulttuurin sekä viestijöiden ja toimittajien välisen suhteen näkökulmasta sekä tarkasteltiin ajankohtaisia case-esimerkkejä molemmista maista.

Puheenvuorojen perusteella naapurimaiden välillä voidaan viestintäkulttuurin osalta hahmottaa eroavaisuuksia esimerkiksi mediakentässä, joka Ruotsissa on Suomea kriittisempää ja faktakeskeisempää. Suomessa median parissa työskenneltäessä painottuvat toimittajien verkostot ja yritysuutisointi fokusoituu Ruotsia enemmän virheisiin. Yhtäläisyyksiä löytyy etenkin viestinnän keskeisten trendien osalta, joista monet toistuvat selkeinä molemmissa maissa. Tällaisia ilmiöitä ovat esimerkiksi sisällön jaettavuuden tärkeys sekä visuaalisuuden merkityksen kasvu.

Lataa tilaisuuden esitysmateriaali Cisionin kotisivuilta.

Sähköposti: jenni.salomaa@cision.com
Puhelin: 050 4355 635

Cision Finland Oy vastaa Cisionin palkitun CisionPoint-verkkosovelluksen myynnistä, markkinoinnista ja asiakastuesta Suomessa. Yritys on osa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa sekä Aasiassa toimivaa Cisionia, jonka yhteistyöverkosto ulottuu yli 125 maahan. Lisätietoa verkkosivuiltamme www.cision.com/fi .

Cision Finland järjesti 27.11.2014 Viestinnän Suomi-Ruotsi-maaottelu 2014 -aamiaisseminaarin, jossa vertailtiin naapurimaiden välisiä eroja mm. mediakentän ja viestintäkulttuurin osalta.