Componenta myy Karkkilan Lääkärikeskuksen Mehiläiselle

Componenta Oyj Lehdistötiedote 9.2.2016

Componenta Oyj:n tytäryhtiö Karkkilan Lääkärikeskus Oy on tänään allekirjoittanut sopimuksen lääkärikeskus- ja työterveyspalveluliiketoimintansa myymisestä Mehiläinen Oy:lle. Lääkärikeskuksen omistus siirtyy Mehiläiselle 1.3.2016 alkaen.

”Lääkäri- ja työterveyspalvelujen tarjoaminen on Mehiläisen ydinosaamista ja -liiketoimintaa, joten heillä on mahdollisuus kehittää Karkkilan Lääkärikeskuksen toimintaa ja palveluita edelleen. Uusi omistaja vahvistaa myös ruukin tehdasalueen yrityspohjan monimuotoisuutta ja paikallisia palveluita”, sanoo Högfors-Ruukin toimitusjohtaja Mika Härkönen.

Alun perin Karkkilan Lääkärikeskus perustettiin vuonna 1990 Componentan Högforsin valimon työterveyspalveluja varten ja vuosien mittaan Karkkilassa ruukin tehdasalueella toimivan lääkärikeskuksen palveluvalikoima on laajentunut huomattavasti. Tänä päivänä sen palvelutarjontaan kuuluvat kattavat työterveyspalvelut noin 100 yritysasiakkaalle sekä yleis- ja erikoislääkärinpalveluita yksityisasiakkaille. Lisäksi lääkärikeskus tarjoaa asiakkailleen fysioterapiapalveluita sekä laboratoriotutkimuksia.

Mika Härkönen, toimitusjohtaja, Högfors-Ruukki, puh. 050 506 8040, mika.harkonen(at)componenta.com

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2015 oli 495 miljoonaa euroa ja sen osake listataan Nasdaq Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 250 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.