Componentan osakkeenomistajien nimitystoimikunnan kokoonpano

Componenta Oyj Pörssitiedote 10.9.2019 klo 15.10

Componenta Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta on perustettu yhtiökokouksen päätöksellä valmistelemaan hallituksen jäsenten valintaan ja palkitsemiseen liittyviä ehdotuksia varsinaiselle yhtiökokoukselle. Osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu kolmesta osakkeenomistajan nimeämästä jäsenestä, jotka valitsevat keskuudestaan puheenjohtajan. Lisäksi Componentan hallituksen puheenjohtaja toimii nimitystoimikunnan asiantuntijajäsenenä. Osakkeenomistajia edustavien jäsenten nimeämisoikeus on Componentan osakasluetteloon 31. elokuuta merkityillä suurimmilla osakkeenomistajilla.

Componentan osakkeenomistajien nimitystoimikuntaan on nimitetty seuraavat jäsenet:

• Harri Suutari, Componenta Oyj:n hallituksen puheenjohtaja, edustaen osakkeenomistajaa Etra Capital Oy sekä toimien nimitystoimikunnan asiantuntijajäsenenä
  • Timo Sallinen, sijoitusjohtaja, edustaen osakkeenomistajaa Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma
  • Hanna Hiidenpalo; johtaja, sijoitukset; edustaen osakkeenomistajaa Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo

Nimitystoimikunta antaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle 31.1.2020 mennessä.

Marko Penttinen

Marko Penttinen, toimitusjohtaja, puh. 040 842 2811
Marko Karppinen, talousjohtaja, puh. 010 403 2101

Componenta on kansainvälinen teknologiayhtiö. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.