Helsingin käräjäoikeus on hylännyt Componenta Oyj:n hallituksen jäsentä koskevan syytteen

Componenta Oyj Pörssitiedote 10.6.2022 klo 13.05

Componenta Oyj on saanut tänään tiedon siitä, että Helsingin käräjäoikeus on hylännyt Nokian Renkaat Oyj:n entisen hallituksen jäsenen Petteri Walldénin ja muita Nokian Renkaat Oyj:n hallituksessa vuosina 2015–2016 ja silloisena toimitusjohtajana toimineita henkilöitä kohtaan nostetun syytteen epäillystä arvopaperimarkkinoita koskevasta tiedottamisrikoksesta. Petteri Walldén on Componenta Oyj:n hallituksen jäsen.

Componenta Oyj ei ole ollut osapuolena asiassa, eikä yhtiö kommentoi asiaa. Tuomiolla ei ole vaikutusta Componenta Oyj:n hallitustyöskentelyyn.

Componenta on kansainvälinen teknologiayhtiö, joka on Suomen johtava konepajateollisuuden sopimusvalmistaja. Vastuullisuus ja asiakkaiden tarpeet ovat yhtiön laajan teknologiaportfolion ytimessä. Componenta valmistaa korkealaatuisia komponentteja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä. www.componenta.com