Muutoksia Componentan johdossa: Harri Suutari on valittu Componentan hallituksen puheenjohtajaksi, johtoryhmä laajenee

Componenta Oyj Pörssitiedote 2.9.2019 klo 13.20

Componenta uudistaa johtoaan yhtiön kasvun ja kehittämisen tukemiseksi Komas Oy:n hankinnan jälkeen. Harri Suutari on valittu 2.9.2019 pidetyssä hallituksen kokouksessa yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi. Lisäksi Componentan hallitus on päättänyt uudesta johtoryhmän kokoonpanosta. Muutokset liittyvät 30.8.2019 päätökseen saatettuun yrityskauppaan, jossa Componenta osti Komas Oy:n CapManin hallinnoimilta rahastoilta, Fortaco Oy:ltä sekä eräiltä yksityishenkilöiltä.

Harri Suutarin tultua valituksi Componentan hallituksen puheenjohtajan tehtävään jatkaa hallituksen puheenjohtajana 2.9.2019 saakka toiminut Petteri Walldén hallituksen jäsenenä. Samoin hallituksessa jatkavat muut jäsenet Anne Leskelä, Asko Nevala ja Harri Pynnä.

Johtoryhmän uusi kokoonpano

Componentan johtoryhmään on nimitetty myynti- ja markkinointijohtajaksi Miikka Jämsen ja koneistuspalveluista vastaavaksi liiketoimintajohtajaksi Arto Pitkämö. Molemmat ovat toimineet pitkään Komas Oy:ssä vastaavissa tehtävissä.

Lisäksi yhtiössä aloittaa uutena henkilönä integraatioprojektista vastaava kehitysjohtaja Sami Sivuranta, joka palaa Componentalle toimittuaan viimeksi muun muassa HKScanin teollisista toiminnoista vastaavana johtajana.

Componentan operatiivisena johtajana toiminut Pasi Mäkinen jatkaa yhtiön johtoryhmässä ja on nimitetty materiaalipalvelujen liiketoimintajohtajaksi. Mäkinen vastaa valimo-, takomo-, hydrauliikka- sekä levypalveluista.

Yhtiön johtoryhmän kokoonpano on 2.9.2019 lähtien seuraava: toimitusjohtaja Marko Penttinen, lakiasiainjohtaja Mervi Immonen, myynti- ja markkinointijohtaja Miikka Jämsen, talousjohtaja Marko Karppinen, materiaalipalveluiden liiketoimintajohtaja Pasi Mäkinen, koneistuspalveluiden liiketoimintajohtaja Arto Pitkämö ja kehitysjohtaja Sami Sivuranta.

Marko Penttinen

Harri Suutari, hallituksen puheenjohtaja, puh. 040 0384 937
Marko Penttinen, toimitusjohtaja, puh. 040 842 2811

Componenta Oyj on kansainvälinen teknologiayhtiö. Yhtiö toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.

Tiivistelmät hallituksen puheenjohtajan ja johtoryhmän jäsenten työkokemuksesta ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa: www.componenta.com/sijoittajat/hallinnointi