Muutoksia Componentan vuoden 2013 raportointiaikatauluun

Componenta Oyj julkistaa vuoden 2012 tilinpäätöstiedotteen aiemmin ilmoitetusta poiketen torstaina 28.2.2013 klo 12.00. Ennakkotiedot neljännen vuosineljänneksen ja koko vuoden 2012 liikevaihdosta ja tuloksesta julkaistaan 11.2.2013. Vuoden 2012 tilinpäätös mukaan lukien hallituksen toimintakertomus ja tilintarkastuskertomus julkistetaan perjantaina 1.3.2013.

Tilinpäätöstiedotteen ja tilinpäätöksen julkistamisajankohdat muuttuvat, koska tilinpäätöksen laadintaperiaatteita muutetaan ja muutoksen takia tilinpäätöksen laatimisen odotetaan vievän ennakoitua enemmän aikaa.  Yhtiö tulee siirtymään vuoden 2012 tilinpäätöksessä soveltamaan kiinteistöjen arvostuksessa historiallisten kirjanpitoarvojen sijaan IAS 16:n mukaista uudelleenarvostusmallia.

Vuoden 2013 osavuosikatsaukset julkistetaan aiemmin ilmoitetun mukaisesti:

Osavuosikatsaus tammi - maaliskuulta 2013                      torstaina 25.4.2013
Osavuosikatsaus tammi - kesäkuulta 2013                         tiistaina 16.7.2013
Osavuosikatsaus tammi - syyskuulta 2013                         maanantaina 28.10.2013

Componenta Oyj:n varsinainen yhtiökokous pidetään aiemmin ilmoitetusta poiketen perjantaina 22.3.2013 klo 9.00. Hallitus kutsuu yhtiökokouksen koolle erikseen myöhemmin.

Helsinki 4. helmikuuta 2013

Heikki Lehtonen

Heikki Lehtonen

puh. 010 403 2723

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2011 oli 576 miljoonaa euroa ja sen osake listataan NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 700 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.