Muutoksia Componentan vuoden 2014 raportointiaikatauluun

Componenta Oyj julkistaa vuoden 2013 tilinpäätöstiedotteen aiemmin ilmoitetusta poiketen maanantaina 17.2.2014 klo 13.00. Ennakkotiedot neljännen vuosineljänneksen ja koko vuoden 2013 liikevaihdosta ja tuloksesta sekä vuoden 2014 näkymistä julkaistaan maanantaina 10.2.2014 klo 13.00. Vuoden 2013 tilinpäätös mukaan lukien hallituksen toimintakertomus ja tilintarkastuskertomus julkistetaan 17.2.2014.

Tilinpäätöstiedotteen ja tilinpäätöksen julkistamisajankohdat muuttuvat, koska Componentan Turkin tytäryhtiön Componenta Dökümcülük A.S:n tilinpäätös ei ole valmistunut aikataulun mukaisesti.

Vuoden 2014 osavuosikatsaukset julkistetaan aiemmin ilmoitetun mukaisesti:

Osavuosikatsaus tammi - maaliskuulta 2014                      perjantaina 25.4.2014
Osavuosikatsaus tammi - kesäkuulta 2014                         keskiviikkona 16.7.2014
Osavuosikatsaus tammi - syyskuulta 2014                         tiistaina 21.10.2014

Componenta Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen ajankohta siirtyy aiemmin ilmoitetusta 7.3.2014 arviolta viikkoa myöhemmin pidettäväksi. Hallitus kutsuu yhtiökokouksen koolle erikseen.

Kutsu tiedotustilaisuuteen 10.2.2014 klo 14.30

Tiedotustilaisuus vuoden 2013 neljännen vuosineljänneksen ja koko vuoden liikevaihdosta ja tuloksesta sekä vuoden 2014 näkymistä pidetään analyytikoille ja tiedotusvälineiden edustajille 10.2.2014 klo 14.30 Käpylässä, Satotalon auditoriossa, osoitteessa Panuntie 4, 00610 Helsinki.

Englanninkielistä tiedotustilaisuutta voi seurata verkossa suorana webcast-lähetyksenä klo 14.30 alkaen. Linkki lähetykseen löytyy osoitteesta www.componenta.com.

Helsinki 6. helmikuuta 2014

Heikki Lehtonen

Heikki Lehtonen

puh. 010 403 2723

Componenta on kansainvälisesti toimiva metalliteollisuuden konserni, jonka tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa, Turkissa, Hollannissa ja Ruotsissa. Componentan liikevaihto vuonna 2012 oli 545 miljoonaa euroa ja sen osake listataan NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiö työllistää noin 4 300 henkilöä. Componenta toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja sekä niistä koostuvia vaativia kokonaisratkaisuja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia.