Suunnitellut muutokset Componentan johdossa toteutuneet Komas Oy:n yritysoston myötä: Harri Suutari hallituksen jäseneksi, Marko Penttinen toimitusjohtajaksi

Componenta Oyj Pörssitiedote 30.8.2019 klo 14.10

Componentan 4.6.2019 julkistamat suunnitelmat muutoksista yhtiön johdossa ovat toteutuneet tänään 30.8.2019, kun Komas Oy:n hankinta on saatettu päätökseen. Componentan toimitusjohtajana aiemmin toiminut Harri Suutari on yrityskaupan toteuduttua siirtynyt Componentan hallituksen jäseneksi ylimääräisen yhtiökokouksen 1.7.2019 tekemän päätöksen mukaisesti. Suutarin siirryttyä yhtiön hallitukseen aloittaa Komas Oy:n toimitusjohtajana aiemmin toiminut Marko Penttinen välittömästi Componentan toimitusjohtajana.

”Yrityskaupan toteuduttua Componenta voi tarjota entistä monipuolisempaa palvelua teollisuudenaloille, jotka ostavat valettuja ja koneistettuja komponentteja. Tämä on merkittävä etu erityisesti laitevalmistajille, jotka hakevat laatua ja tehokkuutta komponenttituotannon ulkoistamisella. Työskentelemme määrätietoisesti edessämme olevan merkittävän potentiaalin toteuttamiseksi sekä synergiahyötyjen valjastamiseksi asiakkaiden ja osakkeenomistajien eduksi”, sanoo Penttinen.

Harri Suutarin siirtyessä Componentan hallitukseen kasvaa hallituksen jäsenmäärä 1.7.2019 pidetyn ylimääräisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti neljästä viiteen. Hallituksessa jatkavat Anne Leskelä, Asko Nevala, Harri Pynnä ja Petteri Walldén.

Marko Penttinen, toimitusjohtaja, puh. 040 842 2811
Harri Suutari, hallituksen jäsen, puh. 040 038 4937

Componenta Oyj on kansainvälinen teknologiayhtiö. Yhtiö toimittaa valettuja ja koneistettuja komponentteja asiakkailleen, jotka ovat globaaleja ajoneuvo-, kone- ja laitevalmistajia. Yhtiön osake listataan Nasdaq Helsingissä.