Delete ja FNsteel Oy Ab:n konkurssipesä neuvotelleet Koverharin terästehtaan myynnistä purettavaksi

Kemiönsaarelta kotoisin oleva FNsteel Oy Ab asetettiin konkurssiin Varsinais-Suomen käräjäoikeuden päätöksellä 27.6.2012. Konkurssipesään kuuluu Hangossa sijaitseva Koverharin terästehdas, jonka tuotanto oli konkurssin alkaessa keskeytyneenä masuunin huolto- ja kunnostustöiden vuoksi.

FNsteel Oy Ab:n konkurssipesä on konkurssimenettelyn kuluessa pyrkinyt löytämään tuotantolaitokselle toiminnallista jatkajaa, mutta aktiivisista toimista ja useista toiminnallista kokonaisuutta koskevista myyntikeskusteluista huolimatta terästehtaan toiminnan jatkajaa ei ole löytynyt.

Toiminnallisen kokonaisuuden myyntiponnisteluiden ohella FNsteel Oy Ab:n konkurssipesä on neuvotellut Delete-konserniin kuuluvan Delete Kierrätys- ja Purkupalvelut Oy:n kanssa Koverharin terästehtaan myynnistä purettavaksi. Neuvoteltu kauppa katsotaan konkurssipesän realisoinnin tuloksen sekä myös tehdasalueen mahdollisen myöhemmän käytön kannalta parhaaksi vaihtoehdoksi.

Delete-konserni on teollisuuden ja rakentamisen ympäristöpalveluihin keskittynyt konserni, jonka toiminta-alueita ovat teollisuuden puhdistuspalvelut, purkupalvelut sekä kierrätys- ja jätteenkäsittelypalvelut.

Delete Kierrätys- ja Purkupalvelut Oy on FNsteel Oy Ab:n konkurssipesän valtuuttamana jättänyt Hangon kaupungin rakennusvalvonnan käsiteltäväksi Koverharin terästehtaan purkulupahakemuksen. Lupa-asia tullaan käsittelemään Hangon kaupungin ympäristölautakunnan kokouksessa 12.3.2014.
FNsteel Oy Ab:n konkurssipesän ja Delete Kierrätys- ja Purkupalvelut Oy:n tarkoituksena on allekirjoittaa Koverharin terästehtaan myyntiä ja purkamista koskeva sopimus purkulupahakemuksen käsittelyn jälkeen.

Purkutyöt on tarkoitus aloittaa Koverharin terästehtaan alueella kevään 2014 aikana. Purkutyön arvioidaan kestävän noin kaksi vuotta. Luonnollisesti purkamistoimiin ryhtyminen edellyttää tarvittavia viranomaislupia.

Pyydämme esittämään asiaan liittyvät tiedustelut pesänhoitaja, asianajaja Hannu Ylöselle (p. 040 502 2275) tai Delete Group Oy:n toimitusjohtaja Jussi Niemelälle (p. 0400 462 696).

Delete on nopeasti kasvava teollisuuden ja rakentamisenympäristöpalveluihin keskittynyt konserni. Delete palvelee eri teollisuudenaloja, kiinteistöjä sekä rakentamista ja tuottaa ympäristöpalveluita Suomessa ja Ruotsissa. Deleten liiketoiminta-alueita ovat teollisuuden ja kiinteistöjen puhdistuspalvelut, purkupalvelut sekä kierrätys- ja jätteenkäsittelypalvelut.

Saadaksesi lisää tietoa Deletestä, seuraa meitä:

Linked In