Delete-lehti 2/2017 ilmestyi

Koverharin terästehtaan purku on tulossa päätökseen. Kerromme Delete-lehdessä tästä Deleten historian suurimmasta purku-urakasta ja lisäksi katsottavissa on video Koverharin dramaattisesti muuttuneesta maisemasta.

Purkamisen ja siihen liittyvien haitta-aineiden tulevaisuutta pohtii lehdessä Suomen Asbesti- ja Pölysaneerausliikkeiden liitto SAP ry:n puheenjohtaja Kai Salmi

Muun muassa näihin aiheisiin pureudutaan uusimassa Delete-lehdessä. Esittelemme myös, miten mittasimme Helsingin Haapaniemenkatu 4 kiinteistön purkutyön hiilijalanjäljen ja millainen ilmastovaikutus purkamisella oli. Samoin kerromme helmikuussa 2017 käynnistyneen Deleten RekryKoulutuksen tuloksista – saimme koulutuksen avulla kuusi uutta ammattilaista joukkoomme. Ammattilaisuutta Deletessä on myös turvallinen ja riskitön työympäristö. Deleten HSEQ-päällikkö Janne Haaksluoto avaa Deleten työturvallisuustyötä ”Pysähdy miettimään” -artikkelissa.

Lehti esittelee Deleten uuden innovaation säiliönpesurobotin, joka soveltuu erityisesti teollisuuslaitoksiin. Sen avulla teollisuuden erilaiset metallipintaiset säiliöt pudistetaan korkeapainepesumenetelmällä edullisemmin ja nopeammin verrattuna perinteiseen menetelmään. Tämä voi säästää sekä kustannuksia, että useita tunteja tai jopa päiviä seisokkiajassa.

Esittelemme myös AquaCutter-vesipiikkausrobotin, jonka avulla kesällä lisääntyvät sillankorjaustyöt saadaan betonin vesipiikkauksen osalta hoidettua entistäkin turvallisemmin ja ketterämmin.

Lehdessä on myös juttu Deleten lanseeraamasta purkulaskurista. Laskuri on oivallinen työkalu esimerkiksi tontinostajalle ja kiinteistönvälittäjille, sillä sen avulla saa muutamassa sekunnissa hinta-arvion kaikille kokonaispinta-alaltaan yli 50-neliöisille kiinteistöille. Talon purkuhinnan arviota tarvitaan usein tontin ostotilanteessa, kun suunnitellaan uuden rakennuksen rakentamista vanhan tilalle.

Lue Delete-lehden verkkoversion tästä linkistä.

Palautetta ja juttuvinkkejä Delete-lehteen voi lähettää osoitteeseen info@delete.fi

Delete-lehden toimitus toivottaa hyvää juhannusta!

Tanja Vepsäläinen

viestintäpäällikkö

Delete Finland Oy

Postintaival 7, 00230 Helsinki

GSM 358 50 590 3916

tanja.vepsalainen@delete.fi

Delete on nopeasti kasvava ympäristöpalveluihin keskittynyt konserni, joka toimii Suomessa ja Ruotsissa. Delete palvelee teollisuutta, rakentamista ja kiinteistöjä tuottaen Purku-, Teollisuus-, Kiinteistö- ja Kierrätyspalveluja vaativiin asiakastarpeisiin. Delete-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 174 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee noin 900 ympäristöpalveluiden ammattilaista ja Deleten noin 30 palvelupistettä kattavat valtakunnallisesti koko Suomen ja Ruotsin.