Kiertokapula Oy ja Delete yhteistyöhön kierrätys- ja jätteenkäsittelypalveluissa

Delete ja Kiertokapula Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen yhteistyöstä, joka kattaa Kiertokapulan kaikkien vastaanottopisteiden rakennusjätteiden sekä pientuojien sekajätteiden kuljetuksen ja käsittelyn. Kiertokapulan vastaanottopisteet sijaitsevat Hämeenlinnassa, Hyvinkäällä, Järvenpäässä ja Valkeakoskella. Delete käsittelee näihin pisteisiin vastaanotetun materiaalin omalla kierrätyslaitoksellaan Tampereen Ruskossa.

– Valmistamme materiaalista teollisuuden käyttöön sopivaa REF-polttoainetta. Arviolta vähintään 50 % saapuvasta materiaalista menee tähän tarkoitukseen, kertoo aluepäällikkö Tommi Järvinen Deleten Tampereen kierrätyslaitokselta.

– Kierrätyslaitoksemme tuottama REF-polttoaine on poissa kaatopaikoilta, jolloin jätteen loppusijoitus vähenee. REFiä valmistetaan kaukolämmön ja sähkön tuotantoon. Lisäksi sitä käytetään muun muassa teollisuuden prosessihöyryn tuotantoon, lisää Järvinen.

– Yhteistyö Deleten kanssa starttaa maaliskuun alussa. Meille Kiertokapulassa oli tärkeää löytää kumppani, jonka kanssa materiaalit liikkuvat jouhevasti ja kaatopaikalle loppusijoitettavan jätteen määrä vähenee entisestään, luonnehtii vastaanotto- ja käsittelypäällikkö Matti Niittymäki yhteistyön merkitystä Kiertokapulalle.

Mika Salminen, Liiketoimintajohtaja, Kierrätys- ja jätteenkäsittelypalvelut
p. 0400 847 001, mika.salminen@delete.fi

Tommi Järvinen, Aluepäällikkö, Pirkanmaa
p. 040 522 2750 tommi.jarvinen@delete.fi

Lainaukset

Tommi Järvinen, aluepäällikkö, Deleten Tampereen kierrätyslaitos
Meille Kiertokapulassa oli tärkeää löytää kumppani, jonka kanssa materiaalit liikkuvat jouhevasti ja kaatopaikalle loppusijoitettavan jätteen määrä vähenee entisestään.
Matti Niittymäki, vastaanotto- ja käsittelypäällikkö, Kiertokapula Oy