Sisäpiiritieto: Delete Group aloittaa strategisen selvitystyön yhtiön kasvun tukemiseksi

Delete Group Oyj            Pörssitiedote       1.12.2022 klo.9.00

Sisäpiiritieto

Delete Group Oyj:n ("Delete" tai "Yhtiö") hallitus ja yhtiön enemmistöomistajan Axcel Management A/S:n hallinnoimat rahastot ovat päättäneet käynnistää strategisen selvitystyön tukeakseen edelleen yhtiön strategian toteuttamista ja kasvun nopeuttamista. Yksi strategisen selvitystyön mahdollinen tulos on Yhtiön ja sen Puhdistuspalvelut-liiketoimintojen myyminen Suomessa ja Ruotsissa.

Yhtiö on valtuuttanut Carnegie Investment Bank AB:n Suomen sivuliikkeen ja Danske Bank A/S:n Suomen sivuliikkeen selvittämään mahdollisen myynnin ehtoja.

Jos tarkastelu johtaa päätökseen myydä Yhtiön osakkeet, se laukaisee "määräysvallan muutoksen" Deleten liikkeeseen laskeman vakuudellisen joukkovelkakirjalainan (FI4000252119) ehtojen mukaisesti, jolloin lainanhaltijoilla on oikeus vaatia lainan ennenaikaista takaisinmaksua ehdon 8.5 mukaisesti. Lisäksi on mahdollista, että yhtiö päättää kaupan tapahtuessa käyttää ehdon 8.3 mukaista oikeuttaan lunastaa laina ennenaikaisesti.

Yhtiö tiedottaa strategisen arvioinnin tuloksista sen valmistuttua.

Delete Group Oyj

LISÄTIEDOT:

Ville Mannola, talous- ja rahoitusjohtaja, Delete Group Oyj
Puh. +358 400 357 767
Sähköposti:
ville.mannola@delete.fi

www.deletegroup.fi

Delete Group on yksi johtavista Pohjoismaissa toimivista ympäristöpalvelujen tarjoajista. Konserni tarjoaa asiakkaiden liiketoiminnan kannalta kriittisiä palveluita, jotka vaativat erityisosaamista ja erikoislaitteita puhdistuspalveluissa.

Konsernin pääkonttori sijaitsee Vantaalla ja sen palveluksessa on noin 600 ammattilaista 27 toimipaikassa Suomessa ja Ruotsissa.