Destia jälleen Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjan pääkumppani

Report this content

Destia on jälleen yksi Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjan pääkumppaneista. Vastuullinen kesäduuni -kampanja haastaa työnantajia tarjoamaan nuorille laadukkaita kesätyöpaikkoja. Kampanjassa mukana olevat työnantajat sitoutuvat vastuullisen kesätyön kuuteen periaatteeseen: hyvä hakijakokemus, mielekäs työ, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus, kohtuullinen palkka sekä kirjallinen työsopimus ja todistus.

Destia osallistuu Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan jo viidettä kertaa ja on nyt toistamiseen yksi pääkumppaneista.

– Meille on erittäin tärkeää olla mukana tukemassa nuorten työllistymistä ja tarjota reiluja mahdollisuuksia kehittyä ja oppia uutta. Tarjoamme näköalapaikan suomalaiseen infra-alaan suunnittelusta rakentamiseen ja kunnossapitoon. Kesätyöt ja harjoittelijaohjelmamme ovat meille oiva rekrytointikanava. Useilla työntekijöillämme on kesätyö- ja harjoittelijatausta meillä, kertoo Destian vt. toimitusjohtaja Arto Pohjonen.

Destiassa työskenteli kesällä 2017 ennätykselliset 232 kesätyöntekijää ja harjoittelijaa. Monet ovat jatkaneet Destian palveluksessa myös kesän jälkeen esimerkiksi opinnäytetyöntekijöinä.

– Toivomme, että sekä meillä aiemmin työskennelleet kesätyöntekijät että aivan uudet infra-alan opiskelijat hakevat meille tositoimiin. Töitä infra-alalla riittää, alalta eläköityy lähivuosien aikana useita osaajia, sanoo Pohjonen.

Tositoimissa viihdytään

Viime kesänä Destiassa työskennelleet kiittivät Destiaa erityisesti sujuvasta hakuprosessista, kattavasta perehdytyksestä sekä siitä, että kesätyöntekijät on otettu osaksi työyhteisöä.

Destiassa kahtena kesänä työskennellyt Jonne Ruopsa palkittiin valtakunnallisella vuoden kesätyöntekijä 2017 -palkinnolla. Ruopsa on viihtynyt Destiassa hyvin ja jatkaa töitä opiskelujen jälkeen yhtiössä.

– Työkaverit ovat mahtavia ja työilmapiiri hyvä. Tekniikka aina tietokoneista puhelimiin on ajan tasalla. Perehdytyksessä käytiin esimerkiksi työturvallisuus kattavasti läpi. Työntekijöitä myös koulutetaan koko ajan, kehuu Ruopsa työnantajaansa.

Hae tositoimiin

Vuoden 2018 kesätyöpaikkojen haku alkaa joulukuun alussa Destian verkkosivuilla osoitteessa www.destia.fi.

Lisätietoa Destian tarjoamista kesätöistä: HR-asiantuntija Ilona Räihä, ilona.raiha(at)destia.fi, 040 358 5142