Destia kunnostaa Uudenkaupungin keskustassa Kaupunginlahtea

Destia kunnostaa Uudenkaupungin keskustassa sijaitsevan merenlahden, Kaupunginlahden, rantalaitureita ja reunarakenteita. Uudenkaupungin kaupunki on perustettu vuonna 1617 Kaupunginlahden ympärille ja lahti on hyvin keskeinen osa kaupunkikuvaa. Lahden rannoilla on kahviloita, puistoja ja kauppoja, ja se toimii samalla huvivenesatamana.

– Destian urakkaan kuuluu rantalaiturien ja reunarakenteen korjaaminen. Teemme korjaamisen teräsponteilla sekä betoni- ja puupaalutuksella, jotka ankkuroidaan ankkurilaatoilla sekä maa- ja kallioankkureilla kauemmas rannasta. Urakassa on niin sanottu ranskalainen urakkamuoto. Tarjouskilpailu käytiin siitä, kuka tekee pisimmän matkan suunniteltua reuna-alueen korjaustyötä tilaajan määrittelemällä 1,4 miljoonalla eurolla. Voitimme urakan reilulla ”paalun mitalla”, Destian työpäällikkö Eetu Väisänen kertoo.

Urakka käynnistyy vielä tämän vuoden puolella ja valmista Kaupunginlahden ympäristössä on vuoden 2015 loppuun mennessä. Työt ovat käynnistyneet työnsuunnittelulla ja hankintojen kilpailutuksella. Lahden ympäristössä tapahtuva työ soveltuu hyvin tehtäväksi talven aikana. Tilaajana toimii Uudenkaupungin kaupunki.

Lisätietoa:
Destia Oy, työpäällikkö Eetu Väisänen, p. 040 351 0790

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta aina maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto oli 489,7 miljoonaa euroa vuonna 2013. Osaajia meillä on noin 1 500.

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Haluatko tietää, miten luomme toimivampaa maailmaa pala palalta? Lue lisää: www.destia.fi