DESTIA MYY MITTAUS-, KAIRAUS- JA LABORATORIOPALVELUNSA MITTA OY:LLE

Destia Group Oyj
Pörssitiedote 23.11.2015, 9:00 (CET +1)

Destia myy mittaus-, kairaus- ja laboratoriopalvelunsa Mitta Oy:lle

Destia Oy ja Mitta Oy allekirjoittivat tänään sopimuksen liiketoimintakaupasta, jolla Destian mittaus-, kairaus- ja laboratoriopalvelut siirtyvät oululaiselle mittauksiin, kartoituksiin ja laserkeilauksiin erikoistuneelle Mitta Oy:lle. Destia kirjaa kaupasta myyntivoiton, jolla on positiivinen vaikutus yhtiön vuoden 2015 liikevoittoon. Kauppa on tarkoitus saattaa päätökseen 31.12.2015. Destia muuttaa liiketoimintakaupan johdosta markkinaohjeistustaan vuodelle 2015.

Mittaus-, kairaus- ja laboratoriopalvelut liiketoimintojen yhteenlaskettu ulkoinen liikevaihto vuonna 2014 oli noin 6 miljoonaa euroa. Mittaus-, kairaus- ja laboratoriopalveluissa työskentelee noin 100 henkilöä, jotka siirtyvät Mitta Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

”Strategiamme mukaisesti keskitymme ydinliiketoimintojemme vahvistamiseen ja kasvuun valituilla liiketoiminta-alueilla. Mittaus-, kairaus- ja laboratoriopalveluista luopuminen selkeyttää liiketoimintaportfoliotamme, ja vahvistaa tasettamme luoden paremmat edellytykset ydinliiketoimintojemme kehittämiseen ja kasvuun. Mittaus-, kairaus- ja laboratoriopalvelujen ammattilaisemme vahvistavat Mitta Oy:n asemaa alan vahvana suomalaisena osaajana, ja saavat paremmat kehitysmahdollisuudet uudessa omistuksessa”, kertoo Destian toimitusjohtaja Hannu Leinonen.

Yhtiöt ovat allekirjoittaneet myös yhteistyösopimuksen, jonka mukaan Mitta Oy tarjoaa jatkossa Destialle mittaus-, kairaus- ja laboratoriopalveluja.

”Liiketoimintakauppa vahvistaa kykyämme palvella asiakkaitamme entistä monipuolisemmin koko valtakunnan laajuisesti. Mittaus- ja geopalveluiden teknologinen muutos on ollut viime vuosina erittäin nopeata ja Suomen johtavana toimijana panostamme jatkuvasti henkilöstömme osaamisen kehittämiseen, mikä edelleen parantaa myös asiakkaidemme kilpailukykyä”, toteaa Mitta Oy:n toimitusjohtaja Jari Lappi.

DESTIA GROUP OYJ

Lisätietoja:
Destia Group Oyj, toimitusjohtaja Hannu Leinonen, p. 020 444 4000
Mitta Oy, toimitusjohtaja Jari Lappi, p. 043 2111 600

Jakelu:
NASDAQ OMX Helsinki Oy
www.destia.fi

Destia:
Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.

Mitta:
Mitta on suomalainen kansainvälisesti toimiva mittausalan konsulttiyhtiö, joka toimii rakentamisen arvoketjussa. Mitta on Suomessa markkinajohtaja, jonka toimialat ovat mittaus, geolaboratorio, kairaus sekä ympäristö ja energiapalvelut.

Yhtiön liikevaihto oli 12,5 miljoonaa euroa vuonna 2014 ja palveluksessamme on noin 125 alan huippuammattilaista.

Lainaukset

Strategiamme mukaisesti keskitymme ydinliiketoimintojemme vahvistamiseen ja kasvuun valituilla liiketoiminta-alueilla. Mittaus-, kairaus- ja laboratoriopalveluista luopuminen selkeyttää liiketoimintaportfoliotamme, ja vahvistaa tasettamme luoden paremmat edellytykset ydinliiketoimintojemme kehittämiseen ja kasvuun. Mittaus-, kairaus- ja laboratoriopalvelujen ammattilaisemme vahvistavat Mitta Oy:n asemaa alan vahvana suomalaisena osaajana, ja saavat paremmat kehitysmahdollisuudet uudessa omistuksessa.
Hannu Leinonen