Destia osallistui Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan

Destia osallistui tänä kesänä ensimmäistä kertaa Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan ja sitoutui kampanjaan kuuluvien hyvän kesätyön periaatteisiin, jotka ovat mielekäs työ ja kohtuullinen palkka, hyvä hakijakokemus, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus sekä kirjallinen työsopimus ja -todistus. Työnantajia koskevat tiedot kerättiin suoraan organisaatiossa työskenteleviltä nuorilta.

Destiassa työskenteli menneenä kesänä 130 kesäharjoittelijaa, joista noin puolet vastasi kyselyyn. Kysymyksissä tiedusteltiin kampanjan edistämien hyvän kesätyön periaatteiden toteutumista sekä nuorten yleistä tyytyväisyyttä kesätyöpaikkaansa kohtaan.

– Emme tällä kertaa kuuluneet palkittavien joukkoon, vaikka tuloksemme olivatkin varsin hyvät. Kesätyöntekijämme kokivat oppineensa paljon uutta ja kuva infra-alasta monipuolistui monella entisestään, Destian HR Manager Anne Luodonpää kertoo.

Destian kesätyöntekijät arvostivat erityisesti perehdytystä ja ohjaamista. Kysyttäessä keskusteluyhteyttä esimiehen kanssa mieltä askarruttavista asioista Destia sai keskiarvoksi 3,76 arvosteluasteikon ollessa 1-4 (1=täysin eri mieltä, 4= täysin samaa mieltä). Kiitosta sai myös kohtuullisen sujuva hakuprosessi ja onnistunut työtodistuksen laatiminen ja noudattaminen. Yleinen tyytyväisyys kesätyöpaikkaa kohtaan Destiassa sai keskiarvoksi 3,53. Vastaajista 89 % jatkaisi työskentelyä Destiassa mielellään myös tulevaisuudessa.

– Kesätyöntekijöiden vastauksista selvisi, että rekrytointiprosessiin liittyvässä viestinnässä sekä esimiesten antamassa palautteessa on parannettavaa. Nämä ovat asioita, joihin perehdymme tulevana vuonna erityisesti ja katsomme yhteiset toimintatavat kuntoon. Kesätyöntekijät ovat tärkeä kohderyhmämme tulevaisuudessa ja tavoitteemme on, että ensi kesän kokemukset kesätyöntekijöillämme ovat entistä paremmat, Anne summaa.

Vastuullinen kesäduuni -kilpailuun osallistui 68 työnantajaa ja vastauksia saatiin yli 2 600 kesätyöntekijältä. Kilpailuraati palkitsi työnantajia kolmessa kategoriassa: pienet, keskisuuret ja suuret yritykset. Voiton suurten yritysten sarjassa vei tänä vuonna ohjelmistoyritys Reaktor. Kunniamaininnalla palkittiin VVO ja Tekes. Päätöksen voittajista teki pisteiden perusteella kilpailuraati, johon kuuluivat kampanjan suojelija Peter Vesterbackan lisäksi Suomen lasten ja nuorten säätiön, Alma Median, Monster.fi:n, Soneran, Taloudellinen tiedotustoimisto TATin, Henkilöstöjohdon ryhmä HENRYn ja Suomen Ylioppilaiden Liiton edustajat.

Lisätietoa:
Destia Oy, HR Manager Anne Luodonpää, p. 040 586 9234

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta aina maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto oli 489,7 miljoonaa euroa vuonna 2013. Osaajia meillä on noin 1 500.