Destia rakentaa kiertoliittymän Uuraisilla

Report this content

Destia on allekirjoittanut urakkasopimuksen Liikenneviraston kanssa maantie 267 kiertoliittymän rakentamisesta Uuraisilla. Kyseessä on ns. suunnittele ja toteuta -urakka, jossa Destia vastaa sekä väyläsuunnittelusta että rakennustöistä. Kiertoliittymän suunnittelutyöt ovat jo käynnissä, ja maastossa työt aloitetaan toukokuun puoleen väliin mennessä.

– Rakennustyöt tulevat vaikuttamaan alueen liikenteeseen jonkin verran. Tavoitteemme on varmistaa liikenteen sujuminen mahdollisimman vähin häiriöin, ja siksi suunnittelemme liikennejärjestelyt tarkasti ennakkoon. Erityistä huomiota kiinnitämme liikenneturvallisuuteen. Kevyen liikenteen väylät toteutammekin ennen koulujen kesälomien päättymistä, jotta koululaisilla olisi mahdollisimman turvallinen koulutie, kertoo Destian työpäällikkö Ilkka Kaarakainen.

Uuraisilla kiertoliittymän sekä suunnittelu että rakentaminen toteutetaan tietomallipohjaisesti. Kiertoliittymä valmistuu lokakuun 2017 loppuun mennessä.

Lisätietoa: työpäällikkö Ilkka Kaarakainen, p. 040 524 7319, ilkka.kaarakainen(a)destia.fi