Destia urakoi maantie 148 parantamisen Keravalla

Report this content

Destia on voittanut urakkakilpailutuksen maantie 148:n parannustöistä Keravalla. Liikenneviraston, Keravan kaupungin ja Sipoon kunnan yhteisrahoitteisen parannushankkeen tavoitteena on poistaa ruuhkia kuormittuneelta maantieltä sekä sen liittymistä.

Hanke sisältää maantie 148 parantamisen Savion eritasoliittymän ja Lahdentien välisellä tieosuudella noin 2,5 kilometrin matkalta. Maantielle sekä sen liittymiin rakennetaan lisäkaistat ja Alikeravantien liittymäalueelle rakennetaan alikulkukäytävät kevyelle liikenteelle. Melusuojauksia rakennetaan noin 1,2 kilometriä ja tieosuuden valaistus sekä kaikkien liittymien liikennevalot uusitaan.

”Työt hankkeella aloitettiin valmistelevilla mittaustöillä nyt juhannusviikolla ja koneet saapuvat työmaalle seuraavalla viikolla”, kertoo työpäällikkö Ari Semilä.

Hanke valmistuu marraskuun 2016 loppuun mennessä ja urakkasopimus on arvoltaan noin 11 miljoonaa euroa.

Lisätietoa: työmaapäällikkö Jorma Puranen p. 0400 803 728

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat maanalaisesta rakentamisesta kattavaan maanpäälliseen toimintaan sekä energia- ja insinöörirakentamiseen. Destian liikevaihto oli yli 430 miljoonaa euroa vuonna 2014. Osaajia meillä on noin 1 500.