Destia voitti radan kunnossapitoalue 6:n, Savon radan, urakkakilpailutuksen

Destia on voittanut radan kunnossapitoalue 6:n eli ns. Savon radan urakkakilpailutuksen. Urakka alkaa 1. marraskuuta 2016, ja kestää lokakuuhun 2021 saakka. Hankkeen kokonaiskustannusarvio on hieman alle 40 miljoonaa euroa.

Destia vastaa urakassa ratojen päällysrakenteen, vaihteiden, radan varusteiden ja laitteiden, siltojen, alus- ja pohjarakenteen sekä rautatiealueiden, liikennepaikkojen ja ulkoalueiden sekä raideliikenteen ohjaus- ja turvalaitejärjestelmien kunnossapidosta. Savon radan kunnossapitoalueen rataverkko on noin 660 raidekilometriä. Rataverkon keskeisimmät osuudet ovat Kotka–Pieksämäki ja Kouvola–Lahti.

– Savon radan eli kunnossapitoalueen 6 voitto tukee vahvaa markkina-asemaamme radan kunnossapidossa sekä rataliiketoiminnalle asettamiamme kasvutavoitteita, kertoo Destia Rail Oy:n toimitusjohtaja Mikko Mäkelä.

Destia vastaa myös rataverkon kunnossapitoalueista 4 (Rauma-Pieksämäki), 5 (Haapamäen tähti), 8 (Ylä-Savo), 10 (Keski-Suomi), 11 (Kainuu) ja 12 (Lappi). Destia kunnossapitää jatkossa yli puolta Suomen radan kunnossapitoalueista.

Voitetun sopimuksen allekirjoitus on 3.5.2016.

Lisätietoa: Destia Rail Oy:n toimitusjohtaja Mikko Mäkelä, p. 040 519 3812, mikko.makela@destia.fi

Destia on Suomen suurin infra-alaan keskittynyt yhtiö, joka suunnittelee, rakentaa ja ylläpitää liikenneväylien ja ratojen sekä liikenne- ja teollisuusympäristöjen lisäksi kokonaisia elinympäristöjä. Haluatko tietää, miten luomme toimivampaa maailmaa pala palalta? Lue lisää: www.destia.fi

Lainaukset

Savon radan eli kunnossapitoalueen 6 voitto tukee vahvaa markkina-asemaamme radan kunnossapidossa sekä rataliiketoiminnalle asettamiamme kasvutavoitteita.
Destia Rail Oy:n toimitusjohtaja Mikko Mäkelä