Destialle kymmenen kunnossapidon alueurakkaa

Destia Oy voitti tänä keväänä kymmenen maanteiden kunnossapidon alueurakkaa. Kaikkiaan kilpailutuksessa oli seitsemäntoista alueurakkaa.

Destian voittamista urakoista viisivuotisia ovat Iisalmi, Ivalo, Joensuu, Kankaanpää, Kuusamo, Raisio, Seinäjoki, Vantaa ja Äänekoski sekä seitsenvuotinen Nummen urakka.
Uusien urakoiden käynnistyessä 1. lokakuuta 2014 Destian markkinaosuus kaikista maanteiden urakoista kasvoi edellisvuoteen verrattuna ja on nyt 57,6 prosenttia. Destia vastaa yhteensä 50 alueurakasta.

Kunnossapidon alueurakat ovat laatuvastuu-urakoita. Urakat sisältävät sekä talvi- että kesähoitotyöt. Lisäksi urakoihin sisältyy usein kelirikon hoitotöitä. Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset, jotka kilpailuttavat maanteiden hoidon ja ylläpidon alueellisina palvelusopimuksina, määrittelevät tiestöllä tarjottavan laatutason. Urakoitsija puolestaan vastaa tilatun palvelutason tuottamisesta sekä toimiensa raportoinnista ELY-keskuksiin.

Lisätietoa: Tulosyksikön johtaja Seppo Ylitapio, p. 040 721 4129

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta aina maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto oli 489,7 miljoonaa euroa vuonna 2013. Osaajia meillä on noin 1 500.