• Destia/

Destian asiantuntemus esillä Liikenneviraston Viherrakentaminen ja -hoito tieympäristössä -ohjeessa

Liikennevirasto on julkaissut ohjeen tieympäristössä tehtävästä viherrakentamisesta ja -hoidosta. Ohje astui voimaan 1.1.2015. Ohjeen tavoitteena on edistää tieympäristön luonnonmukaisuutta ja luonnon tarjoamien lähtökohtien ekologista hyödyntämistä. Muun muassa olemassa olevan ja alueelle luontaisen kasvillisuuden suosiminen ja viimeistelyvaiheessa tehdyt oikeat perustamistavat edistävät monimuotoisuutta ja vaikuttavat suotuisasti tieympäristön ylläpitoon.

Ohje on tarkoitettu Liikennevirastossa ja ELY-keskuksissa maanteiden viherrakennus- ja hoitourakoita valmisteleville ja näitä valvoville henkilöille sekä palveluntuottajapuolen viherammattilaisille.

Ohjeen laatija on Destia, jossa projektipäällikkönä on toiminut Destian Liikenne- ja ympäristösuunnitteluyksikön päällikkö Laura Soosalu ja ohjeen kirjoittajina Marika Viinanen, Anniina Tarhonen, Tuula Karhunen, Anne Ekholm, Pirkko Tanska ja Elina Ihamäki. Ohjetyötä on johtanut Liikennevirastosta ja ELY -keskuksista koottu ohjausryhmä.

Destia tarjoaa laajan osaamisen niin rakentamisen, hoidon kuin suunnittelun parista. Tutustu tarkemmin palveluihimme.

Viherrakentaminen ja -hoito tieympäristössä -ohje (.pdf)

Lisätietoa: Laura Soosalu, johtava konsultti, Asiantuntijapalvelut, p. +358407582105

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta aina maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto oli 489,7 miljoonaa euroa vuonna 2013. Osaajia meillä on noin 1 500.