• Destia/

Destian johtama työyhteenliittymä voitti Espoonlahden aseman ja ratalinjan louhintaurakan Länsimetron hankkeessa

Report this content

Destia Oy:n ja tsekkiläisen Metrostav a.s:n perustama työyhteenliittymä on voittanut Espoonlahden aseman ja ratalinjan louhintaurakan Länsimetron hankkeessa. Urakassa louhitaan Espoonlahden metroasema ja 1 470 metriä rinnakkaista ratatunnelia, kaksi poistumistiekuilua sekä aseman kuilut nykyisen kauppakeskuksen alueella

–  Metrostav a.s on tšekkiläinen louhintaurakoitsija, jonka kanssa olemme tehneet menestyksekkäästi yhteistyötä aikaisemmin Länsimetron LU6E-urakassa. Työt alkavat valmistelevilla töillä heti, itse louhintatyöt kesäkuun alussa, kommentoi Destian Esa Juhantila.

Työt hankkeessa alkavat heti ja urakka valmistuu 2018 alussa. Kaupan arvo on noin 31,5 miljoonaa euroa.

Matinkylästä Kivenlahteen ulottuvan seitsemän kilometriä pitkän osuuden uudet asemat ovat Finnoo, Kaitaa, Soukka, Espoonlahti ja Kivenlahti. Liikenteelle osuus avataan 2020. Liikenne Matinkylään alkaa 15.8.2016.

Lisätietoja: projektijohtaja Esa Juhantila, p. 0400 539 302, esa.juhantila(a)destia.fi