Historiallinen silta korjataan Porissa

Report this content

Destia peruskorjaa vanhan vuonna 1926 rakennetun Kokemäenjoen ylittävän sillan Porissa. Silta sijaitsee Porin kaupungin keskustassa. Sillan yhteispituus on noin 150 metriä.

Urakassa korjataan ja pintakäsitellään sillan teräsrakenteita ja uusitaan betonirakenteita sekä koko sillan pintarakenteet. Sillan kuivatusta parannetaan ja korjataan liikuntasaumat. Myös sillan kivirakenteisia välitukia korjataan.

– Silta on tyypiltään jänteiden 1-3 osalta teräksinen betonikantinen ristikkosilta ja jänteen 4 osalta betonikantinen teräksinen palkkisilta. Jänne 4 on ollut sillan valmistumisen aikaan avattava läppäsilta, joka on jälkeenpäin muutettu kiinteäksi. Silta kuuluu siltapaikkaluokitukseltaan erittäin vaativaan luokkaan ja sen historiallinen merkittävyys on korkea, Destian työpäällikkö Eetu Väisänen kertoo.

Työt alkavat helmikuussa liikennejärjestelyillä ja silta suljetaan ajoneuvoliikenteeltä maaliskuun alussa. Urakka valmistuu lokakuussa.

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyritys. Toteutamme toimivampaa maailmaa pala palalta rakentamalla, ylläpitämällä ja suunnittelemalla nykyaikaisia liikenne- ja teollisuusympäristöjä sekä tuottamalla liikenteen asiantuntijapalveluita. Palvelumme ulottuvat kattavasta maanpäällisestä toiminnasta aina maanalaiseen rakentamiseen. Destia-konsernin liikevaihto oli 489,7 miljoonaa euroa vuonna 2013. Osaajia meillä on noin 1 500.