Digia on valittu toimittajaksi CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy:n Digivisio 2030 -hankkeeseen. Hankkeen kokonaisarvo on noin 30–35 miljoonaa euroa, josta Digian osuus on noin 10,5–12,5 miljoonaa euroa. Hankinnan kohteena ovat korkeakoulujen Digivisio 2030 -hankkeen IT-ratkaisujen suunnittelun, kehittämisen ja ylläpidon asiantuntijaresurssit.

Lehdistötiedote 18.7.2022 klo 10.00

Digivisio 2030 on kaikkien suomalaisten 38 korkeakoulun yhteinen hanke, jonka tavoitteena on luoda oppimiselle tulevaisuus, joka hyödyttää niin korkeakouluja, oppijoita kuin yhteiskuntaamme. Hanketoimisto on perustettu vuonna 2020 ja hankkeen toteutus jakautuu vuosille 2022–2026. Palveluiden ensimmäiset versiot ovat koekäytössä vuoden 2023 aikana. Hankkeen tavoitteena on oppimisen uusi aikakausi, jonka ytimessä on digipedagogiikan jatkuva kehittäminen ja jossa voi helpommin oppia ja kerryttää osaamistaan muuttuvassa maailmassa.

”Olemme iloisia, että Digivisio 2030 -hankkeen myötä Digia on mukana rakentamassa IT-ratkaisujen kautta suomalaisen korkeakoulutuksen tulevaisuutta. Menestyksemme kilpailutuksessa osoittaa vahvan kilpailukykymme julkisen sektorin toimijoiden kumppanina. CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy on meille tärkeä ja tuttu asiakkuus jo aiemmista projekteista, ja aloitamme Digivisio 2030 -hankkeen parissa innostuneena sekä tulevaisuuteen katsovin mielin”, kommentoi Sami Paihonen, Senior Vice President, Intelligent Solutions.

Sami Paihonen
Senior Vice President, Intelligent Solutions, Digia Oyj
P. 050 502 1111

Digia on ohjelmisto- ja palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan uudistumaan verkottuvassa maailmassa. Meitä digialaisia on yli 1 300. Juuremme ovat Suomessa ja toimimme sekä kotona että kansainvälisesti. Rakennamme yhteispelillä maailmaa, jossa digitaalisuus toimii ja tuntuu. Digian liikevaihto vuonna 2021 oli 156 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna Nasdaq Helsingissä (DIGIA). digia.com