Digia toimittaa Hankkijalle Microsoft Dynamics AX -taloudenohjausjärjestelmän

Järjestelmätoimitus liittyy muutosvaiheeseen, jota Hankkija Oy käy läpi omistajanvaihdoksen johdosta. Kumppaniksi muutoksen läpivientiin valikoitui Digia.

Digia ja Hankkija Oy ovat sopineet Dynamics AX -taloudenohjausjärjestelmän ja siihen liittyvien integraatioiden sekä jatkuvien palveluiden toimittamisesta.

Tanskalainen Danish Agro osti Hankkija Oy:n osake-enemmistön tammikuussa 2013. Muutoksen johdosta Hankkija irtaantuu aikaisemman omistajan taloushallintopalveluista.

”Teimme syksyllä 2013 järjestelmäarkkitehtuuri- ja skenaariokartoituksen, jonka perusteella päätimme rakentaa uudet taloushallintotoiminnot Microsoftin Dynamics AX -järjestelmän päälle”, kertoo CFO Rainer Karjalainen Hankkijalta.

Toimialaymmärrys, ketteryys ja osaaminen ratkaisivat

Hankkijan toiveena oli, että järjestelmäkumppaniksi löytyisi taho, jolla on aiempaa kokemusta kaupan, mieluiten maatalouskaupan, alalla toimimisesta Suomessa. Digia on ollut Hankkijan ERP-toimittaja vuodesta 1991 asti. Vuosien myötä kertynyt asiakas- ja toimialaymmärrys korostuivat tarjousvaiheessa.

”Digialla tunnetaan valmiiksi niin järjestelmäympäristömme kuin suomalaisen maatalouskaupan erityispiirteet. Heillä on aiempia, vastaavia AX-taloushallinnon toimituksia sekä erittäin hyvää integraatio-osaamista”, Karjalainen sanoo.

”Lisäksi Digia on monikansallisiin IT-taloihin nähden sopivankokoinen toimija, joka pystyy ketterään toimintaan ja ottaa asiakkaan toiveet huomioon”, Hankkijan projektijohtaja Leena Siltanen kuvailee.

”Olemme Digialla määrätietoisesti syventäneet asiakas- ja toimialaymmärrystä, joka ohjaa kaikkea tekemistämme. Olemme iloisia, että Hankkijalla ollaan tyytyväisiä yli 20 vuotta jatkuneeseen yhteistyöhön, ja pääsemme nyt laajentamaan sitä kokonaan uudelle alueelle”, asiakasvastaava Jarkko Lindroos Digialta sanoo.

Rainer Karjalainen
CFO
Hankkija Oy
p. 0400 642 400

Anu Pitkänen
Vice President

Jarkko Lindroos
Senior Sales Manager
P. 040 582 9271

Digia on suomalainen ohjelmisto- ja palveluyritys, joka auttaa alansa johtavia toimijoita palveluiden kehittämisessä, toiminnan ohjaamisessa ja tiedon hyödyntämisessä kotona ja kansainvälisesti. Kehitystämme ohjaa ihmisten muuttuva arki. Digia toimii noin tuhannen osaajan voimin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Saksassa, Kiinassa, Venäjällä ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä (DIG1V).

Lainaukset

Jarkko Lindroos, Senior Sales Manager, Digia Oyj