Digia toimittaa Skangassille Dynamics CRM:n ja AX-taloudenohjausjärjestelmän

Digia toimittaa Microsoft Dynamics CRM:n ja Dynamics AX -taloudenohjausjärjestelmän Skangassille, joka on johtava nestemäisen maakaasun toimittaja pohjoismaissa. Toimitukset ovat luontevaa jatkoa yhteistyölle emoyhtiö Gasumin kanssa.

Norjalainen Skangass liittyi viime vuonna osaksi Gasumia. Yrityskaupan myötä syntyi tarve uusia keskeisiä tietojärjestelmiä. Samalla tavoitteena on yhtenäistää ja tehostaa prosesseja sekä lisätä läpinäkyvyyttä uuden emoyhtiön kanssa.

AX-taloudenohjausjärjestelmän keskeinen kriteeri oli yhteneväisyys Gasumin järjestelmiin. Dynamics CRM:n valintaan vaikutti, että se todettiin toiminnallisuuksiltaan tarpeeksi laajaksi niin, että käyttöönotto onnistuu ilman isoja räätälöintejä.

”Gasumilla oli hyviä kokemuksia Dynamics CRM:stä, ja Digia pystyi toimittamaan sen pilviratkaisuna, mikä on kustannustehokasta ja takaa helpon käyttöönoton”, Tommy Mattila Skangassilta sanoo.

Skangassilla on toimintaa Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa, joten osaltaan vaa’assa painoi Digian kokemus kansainvälisistä projekteista.

Mukautuvat järjestelmät mahdollistavat liiketoiminnan kehittämisen

Nyt sovitut toimitukset Skangassille ovat luontevaa jatkoa Digian ja Gasumin pitkälle yhteistyölle. Digia on aiemmin toimittanut Gasumille Dynamics AX -toiminnanohjausratkaisun. Ratkaisussa on painotettu järjestelmien mukautuvuutta Gasumin liiketoiminnan kehittyessä – mistä yrityskauppa on hyvä esimerkki.

”Skangassin liityttyä osaksi Gasumia on tärkeää, että saamme tiedon liikkumaan ja toimintatapamme yhtenäistettyä. Yhtenäiset tietojärjestelmät ovat siihen avain”, sanoo Jussi Hyvärinen Gasumilta.

Jatkossa esimerkiksi Gasumin taloushallinnolla on yhden järjestelmän kautta suora näkyvyys kaikkiin konserniyrityksiin. Näkyvyys mahdollistaa talouden johtamisen ja kehittämisen entistä tehokkaammin.

”On tärkeää, että tietojärjestelmät tukevat joustavasti liiketoimintamme kehitystä ja kasvua. Digia on luonteva kumppani, sillä he tuntevat järjestelmäympäristömme ja ymmärtävät toimialan vaatimukset ”, Hyvärinen sanoo.

Tommy Mattila
Johtaja, markkinointi ja myynti
Skangass Oy
P. 040 581 9247

Jussi Hyvärinen
Head of IT
Gasum Oy
P. 040 544 9514

Anu Pitkänen
Vice President
P.
050 560 9902

Jarkko Lindroos
Senior Sales Manager
P. 0
40 582 9271

Digia on suomalainen ohjelmisto- ja palveluyritys, joka auttaa alansa johtavia toimijoita palveluiden kehittämisessä, toiminnan ohjaamisessa ja tiedon hyödyntämisessä kotona ja kansainvälisesti. Kehitystämme ohjaa ihmisten muuttuva arki. Digia toimii noin tuhannen osaajan voimin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Saksassa, Kiinassa, Venäjällä ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä (DIG1V).

Pikafaktat

Lainaukset

Jussi Hyvärinen, Gasum
Gasumilla oli hyviä kokemuksia Dynamics CRM:stä, ja Digia pystyi toimittamaan sen pilviratkaisuna, mikä on kustannustehokasta ja takaa helpon käyttöönoton.
Tommy Mattila, Skangass