Digia toteutti tehokkaan toiminnanohjauksen Isoworksin liikkuvan henkilöstön käyttöön

Yli 400 000 asiakastoimeksiantoa vuosittain toteuttava Isoworks uusi toiminnanohjauksensa. Nykyään Isoworksin asiantuntijat reagoivat kutsuihin entistäkin nopeammin. Toiminnanohjausjärjestelmän uusimisen tavoitteina oli tuoda tehokkuutta Isoworksin asiantuntijoiden toimintaan, varaosien varastointiin ja tukea liiketoimintaprosessien muutosta. Projekti onnistui lähes täydellisesti, kiitos toimivan yhteistyön Isoworksin, Digian ja Hitachi Consultingin välillä.

Työvoiman johtaminen ja tulosten mittaaminen on entistä tärkeämpää yrityksille kilpailukyvyn säilyttämiseksi. Liikkuvan työvoiman parissa tämä on haasteellista toteuttaa, ilman mobiilia tietoliikennettä hyödyntävää laitteistoa, joka on suorassa yhteydessä päämajan toiminnanohjaukseen.

Toiminnanohjausjärjestelmien markkinat ovat toimialaistumassa. Tämä tarkoittaa, että järjestelmiin luodaan valmiita toimialoihin soveltuvia ratkaisuja tai niiden pohjia, jolloin toiminnanohjauksen käyttöönotto on nopeampaa ja se vastaa toimialan tarpeisiin osuvammin. Microsoft Dynamics AX -järjestelmässä on esimerkiksi oma toimialavertikaalinsa kenttähuollolle (Field Service), jolloin se on nopeammin ja edullisemmin käyttöönotettavissa yrityksissä, joiden toimialalla kenttätyö on olennaisessa roolissa. Isoworksin tapauksessa Field Service -moduulilla ratkaistiin koko liikkuvan työvoiman haaste.

Microsoft Dynamics AX ja Hitachi Field Service

Isoworks halusi toiminnanohjausjärjestelmäkseen integroidun kokonaisuuden, joka tukisi liikkuvan henkilöstön työnkuvaa ja mahdollistaisi uusitut liiketoimintaprosessit. Microsoft Dynamics AX ja Hitachi Consultingin Field Service -moduuli vastasivat näitä tarpeita erinomaisesti. Järjestelmän sovittamiseen Isoworksin liiketoimintaan tarvittiin myös osaava kumppani, jollaiseksi valikoitui Digia.

”Digian kanssa yhteistyössä rakennettu toiminnanohjausjärjestelmämme mahdollistaa Isoworksille uudet, entistäkin tehokkaammat toiminta- ja työtavat. Jo lyhyen käytön jälkeen voimme todeta, että asiantuntijoidemme ajankäyttö on tehostunut, mikä näkyy Isoworksin asiakkaiden entistä parempana asiakastyytyväisyytenä. Tämä on yksi onnistuneimmista it-projekteista, joissa olen ollut mukana”, kertoo toimitusjohtaja Marko Savolainen Isoworks Oy:stä.

Uusi toiminnanohjausjärjestelmä antaa paremman ja reaaliaikaisemman näkymän avoimiin työtilauksiin ja jo hoidettuihin tilauksiin. Myös tilausten yksityiskohdat välittyvät paremmin asiantuntijoille. Lisäksi järjestelmä tehostaa varastonhallintaa ja pienentää varaosien varastomääriä, sillä varaosien tarpeen ennakointi on helpottunut.

”Kansainvälisten Dynamics AX-vertikaalien haltuunotto ja implementointi on Digian ydinosaamista. Olemme ylpeitä onnistuneesta lopputuloksesta ja menestyksekäs yhteistyö projektin eri osapuolten kanssa jatkuu edelleen”, kertoo Digian ERP-liiketoiminnasta vastaava johtaja Roy Nurmi.

”Dynamics-osaamisen ohella avaintekijäksi projektin onnistumisessa nousi ehdottomasti Digian Microsoft BizTalkin osaaminen. Lähes 80 % järjestelmän käsittelemistä työtilauksista kulkee Microsoft BizTalkin kautta”, sanoo Isoworksin tietohallintopäällikkö Sauli Salminen.

Saumatonta yhteistyötä yli rajojen

Yhteistyö Hitachin, Isoworksin ja Digian välillä toimi saumattomasti. Isoworksin oma tiimi oli melko pieni, mutta erittäin sitoutunut ja joustava. Lisäksi tiimillä oli kaikki tarvittavat tiedot ja osaaminen, joita projektissa tarvittiin, jolloin kehitystyö oli nopeaa. Myös Hitachilla suhtaudutaan Digiaan osaavana ohjelmistotalona, jonka kanssa toteutettavat projektit onnistuvat.

”Digia antoi meille projektin aikana hyödyllistä palautetta FSA-tuotteestamme. Digian kyky ymmärtää teknologiaa ja Isoworksin liiketoimintatarpeita teki projektista menestyksekkään kaikille osapuolille,” sanoo Rachael Wonson Hitachi Consultingista. ”Digian ja Hitachi Consultingin yhteistyösuhde on todella toimiva ja toivomme että voimme tehdä yhdessä vielä monta menestystarinaa.”

Lisätiedot:

Digia Roy Nurmi Vice President, Business Solutions 050 560 0236 roy.nurmi@digia.com

Digia Oyj lyhyesti

Digiaa ohjaa tavoite onnistumisesta. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen onnistumisia toimintaa tehostavien, asiakaskokemusta parantavien ja myyntiä lisäävien oivaltavien ratkaisujen avulla. Digia on asiakkaidensa mukana tekemässä heistä edelläkävijöitä. Yli 1500 huippuosaajan voimin yhtiö luo asiakkailleen mahdollisuuden hyödyntää markkinamuutokset tehden yhteisestä tulevaisuudesta menestyksekkään. Digia on tunnettu kyvystään omaksua nopeasti uusia teknologioita asiakkaiden hyödyksi.

Digian tarjoaman kärkiä ovat yritysjärjestelmät sekä mobiili- ja käyttäjäkokemuspalvelut ja -ratkaisut. Yhtiön asiakkaita ovat yritykset ja yhteisöt eri toimialoilla, joista keskeisiä ovat julkishallinto, teollisuus, mobiiliteollisuus, kauppa ja palvelut sekä pankki- ja vakuutustoimiala. Digia toimii Suomessa, Kiinassa, Norjassa, Yhdysvalloissa, Venäjällä ja Ruotsissa. Yhtiö on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä (DIG1V).

www.digia.fi