Digialle kolmen miljoonan euron sopimus finanssialan johtavan toimijan kanssa

Sopimuskausi on kolme vuotta. Kumppanuuden tavoite on nopeuttaa digikehittämistä sekä kehittää toimintamallia paremmin liiketoiminnan tarpeita vastaavaksi.

Digia on solminut noin kolmen miljoonan euron arvoisen kumppanuuden johtavan suomalaisen finanssi- ja vakuutusalan yhtiön kanssa.

Digia toimittaa asiakkaalle kehittäjätiimin uudella Team as a Service -mallilla. Malli yhdistää parhaat puolet projektitoimituksista sekä yhteistyömallista, jossa asiakas ostaa henkilötyövoimaa omaan ohjaukseensa. Asiakkaalle työskentelee lähtökohtaisesti nimettyjen henkilöiden ryhmä, mutta tiimin osaamista täydennetään tarpeen mukaan digialaisten laajalla erityisosaamisella.

Tiimi osallistuu sekä loppukäyttäjäpalveluiden että asiakkaan sisäisten järjestelmien kehitykseen.

”Käyttäjien täytyy voida hoitaa asiat mahdollisimman helposti, nopeasti ja miellyttävästi, jolloin palveluissa korostuvat helppokäyttöisyys ja turvallisuus. Esimerkiksi vakuutuspalveluun ei mennä viihtymään, vaan siksi, että siihen voi luottaa täysin ja se toimii moitteettomasti”, myyntijohtaja Ville Mäkinen Digialta kertoo.

Hän muistuttaa, että finanssialalla käsitellään loppuasiakkaiden näkökulmasta monesti melko monimutkaisia, mutta tärkeitä kokonaisuuksia, jolloin palveluiden toimivuus, sujuvuus ja informatiivisuus ovat erittäin suuressa asemassa. Regulaatio asettaa omat haasteensa palvelukehitykselle.

”Pyrimme yhteistyössä kehittämään asiakkaille tarjottavia digipalveluita vastaamaan nykypäivän vaatimukseen asiakaskokemuksesta”, Mäkinen sanoo.

Digian pitkä kokemus finanssi- ja vakuutusalalta antaa tähän hyvät edellytykset. Digialla on vahva jalansija finanssialan IT-kumppanina, kivijalkana Digian oman Digia Financial Solutions (DiFS) -tuoteperhe.

”Asiakkaalla oli haussa kumppani, joka voi lähteä rakentamaan heidän kanssaan loppuasiakaspalveluita tietoturva ja lainsäädäntö huomioiden. Olemme erittäin tyytyväisiä, että pystymme vastaamaan heidän tarpeisiinsa hyvinkin reguloidulla toimialalla ja operoimaan heidän muuttuvassa toimintaympäristössään. Yhteistyösopimus on vahva osoitus Digian osaamisesta finanssisektorilla ja olemme ylpeitä asiakkaan luottamuksesta, sanoo Senior Vice President Sami Paihonen Digialta.

Ville Mäkinen
Head of Sales, Digital Solutions, Digia Oyj
P. 040 846 7660

Sami Paihonen