Digian pilvitarjoama laajenee

Digian visio on olla Suomen johtava hybridipilven ja jatkuvien pilvipalvelujen toimittaja.

Maailma verkottuu, ja tulevaisuudessa liiketoiminta tehdään yhä enemmän digitaalisilla alustoilla ja digitaalisissa ekosysteemeissä.

Julkisilla pilvipalveluilla yhdessä 5G:n kanssa mahdollistetaan tulevaisuuden älykäs palveluverkko ja ekosysteemit. Näillä rakennetaan seuraavan vuosikymmenen bisnes, sanoo Samuli Savolainen, pilvipalveluiden vetäjä Digialta.

Pilvi on ollut keskeinen osa Digian tarjoamaa jo pitkään. Viime keväänä aloitimme työn pilvipalvelujen kehittämiseksi ja pilvivision kirkastamiseksi. Pilvitarjoaman vetäjänä aloitti Samuli Savolainen, jonka näkemykset ovat olleet jo esillä muun muassa Tekniikka&Taloudessa. Uudistettuun tarjoamaan voi nyt tutustua Digian verkkosivuilla.

Digia palvelee asiakkaita kaikilla digitaalisen liiketoiminnan tasoilla pilvialustoista integraatioihin, digitaalisiin palveluihin, data-analytiikkaan ja liiketoimintajärjestelmiin. Pilvi on kaikkien digitalisaation tasojen tuotantoalusta, ja tulevaisuudessa sen merkitys vain korostuu.

Pilveen kokonaan vai osittain? Pilviratkaisut asiakaskohtaisesti

Digian pilvialustojen kolme kulmakiveä ovat arkkitehtuuri- ja advisorypalvelut, pilvitransformaation toteutus sekä pitkälle automatisoidut jatkuvat pilvipalvelut. Tarjoamme nämä kaikki myös korkean turvallisuuden ratkaisuina.

Hyödynnämme pilviratkaisuissamme kaikkia keskeisimpiä julkipilvialustoja, jotka ovat Microsoft Azure, Google Cloud ja Amazon Web Services. Täydennämme näitä teknologioita lisäpalveluilla, joista esimerkkejä ovat kontti- ja orkestrointiteknologiat, turvalliset yhteyskäytävät, haavoittuvuuksien hallinta, valvontaratkaisumme Digia Iiris ja parhaat avoimen lähdekoodin ratkaisut.

”Tavoitteemme on olla asiakkaillemme kokonaisvaltainen pilvikumppani. Autamme suunnittelemaan pilviarkkitehtuurin, toteutamme pilvi-infran ja tuotamme siihen liittyvät jatkuvat palvelut. Monille asiakkaistamme ei ole tarkoituksenmukaisinta siirtää kaikkia käyttö- ja sovellusympäristöjä pilveen, ainakaan aluksi. Tavoitteenamme on tarjota parhaiten asiakkaalle sopiva ratkaisu, oli kysymys sitten yhden tai monen pilven mallista tai hybridimallista”, Savolainen sanoo.

Digialla ei ole omia konesaleja, jolloin pystymme rakentamaan asiakkaalle parhaiten sopivan ratkaisun puhtaalta pöydältä käyttäen edistyksellisimpiä ja tarkoituksenmukaisimpia teknologioita sidoksitta tiettyyn toimittajaan tai teknologiaan.

Luotettavan, automatisoidun ja hallitun infran päälle on helppo rakentaa varsinaisia liiketoimintaratkaisuita kuten verkkokauppoja, sensoriverkkoja, älykästä data-analytiikkaa, toiminnanohjausjärjestelmiä sekä näiden välistä yhä syvempää integraatiota.

Samuli Savolainen
Head of Public Cloud, Digia
P. 0400 861 355
samuli.savolainen(a)digia.com