Helsingin kaupungin pelastuslaitos valitsi Digian työvuorosuunnittelujärjestelmän

Helsingin kaupungin pelastuslaitos on valinnut Digia Tempus Plannerin uudeksi työvuorosuunnittelujärjestelmäkseen. Pelastustoiminta on hajautettu Helsingissä kahdeksalle pelastusasemalle. Näiden asemien henkilöstösuunnittelu on ratkaisevassa roolissa, jotta voidaan taata pelastustoiminta ympärivuorokautisesti niin, että valmiudessa on aina tarvittava määrä osaamista.

”Tavoitteenamme on helpottaa ja nopeuttaa esimiesten ja työvuorosuunnittelijoiden tekemää työvuorosuunnittelua. Järjestelmä osaa huomioida eri vuorojen tarpeet ja historiatiedot, eivätkä tiedot ole ripoteltuina eri tietolähteissä. Lisäksi järjestelmällä varmistetaan työvuorosuunnittelun täsmällisyys ja nopea reagointi muuttuviin tilanteisiin. Tavoitteena on myös, että työntekijän on mahdollista vaikuttaa työajan suunnitteluun työntekijäportaalin välityksellä sekä tarkastella omia tietojaan ja tulevia työvuoroja”, sanoo hallintopäällikkö Henri Nordenswan Helsingin kaupungin pelastuslaitokselta.

”On todella hienoa päästä mukaan kehittämään keskeistä järjestelmää Suomen suurimmalle pelastuslaitokselle. Digia Tempus Plannerin avulla työvuorot voidaan suunnitella automaattisesti todelliseen tarpeeseen perustuen. Järjestelmä hyödyntää tehokkaasti kaikkea olemassa olevaa tietoa ja se integroidaan palkanlaskennan ja kustannuslaskennan järjestelmiin”, kertoo Tempuksesta vastaava toimialajohtaja Tuukka Tusa Digialta.

Henri Nordenswan
Hallintopäällikkö