HSL-sovellus kehittyy alustaksi personoidulle palvelulle – Digia ja HSL solmivat 4 MEUR sopimuksen

HSL-sovellus on yksi Suomen suosituimmista mobiilisovelluksista. HSL kehittää sovellusta kohti yhä personoidumpaa palvelua kumppaninaan Digia.

HSL:n mobiilisovelluksen kehitystiimissä työskentelee jatkossa Digian kautta noin kymmenen hengen joukko muun muassa kehittäjiä ja arkkitehtejä. Digia valittiin puitesopimuksen alaisella niin kutsutulla minikilpailutuksella. Merkittävin valintakriteeri oli HSL:n tarpeita vastaava, ammattitaidollaan vakuuttanut tiimi. Sopimus on kuudelle vuodelle, ja sen arvo on neljä miljoonaa euroa.

HSL:n tavoite on viedä yhteiskuntaa yhä kestävämmän liikkumisen suuntaan. Kattavien ja toimivien yhteyksien ohella tavoite edellyttää helppoa ja sujuvaa asiointia. Reittien selvittämisen, lipun ostamisen ja ylipäätään julkisten kulkuvälineiden käyttämisen pitää olla niin helppoa, että yhä useampi valitsee kestävän tavan liikkua.

Tässä HSL-sovelluksella on keskeinen rooli, sillä valtaosa lipunmyynnistä tapahtuu nykyään sen kautta. Siksi sovelluksen jatkuva kehitystyö on HSL:lle kriittisen tärkeää.

HSL-sovelluksen kehitystiekartalla häämöttää monenlaisia kiinnostavia uudistuksia sekä lähitulevaisuudessa että pitemmällä tähtäimellä. Tuotevision mukaisesti HSL-sovellus on tulevaisuudessa avulias ja tilanteita ennakoiva matkakumppani. Se mahdollistaa vaivattoman matkanteon vastuullisesti.

HSL:n Asiakaskanavat-yksikön päällikkö Jani Merimaa näkee keskeiseksi kehityskohteeksi sovelluksen personoinnin.

”Haluamme, että käyttäjä voi personoida palvelua ja saada tietojensa jakamista vastaan parasta arvoa palvelusta. Tavoitteena on, että HSL-sovelluksen käyttäjä kokee voittavansa käyttämällä sovellusta aktiivisesti, sillä sen avulla säästää vaivaa, rahaa ja luontoa”, Merimaa kertoo.

Jani Merimaa
Yksikön päällikkö, Asiakaskanavat, HSL
P. 040 566 2023
jani.merimaa(a)hsl.fi