Pasi Ropponen aloittaa Digian johtoryhmän jäsenenä vastuullaan myynti ja markkinointi – Yhtiön uudistusmatka jatkuu

Ropponen aloittaa tehtävässä viimeistään 1.5. Hänen aiempi työnantajansa on Siili Solutions Oyj, jossa hän on toiminut viimeiset puoli vuotta vt. toimitusjohtajana ja sitä ennen erilaisissa myynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä.

Digian strategiakausi 2020-2022 on ollut yritykselle uudistumisen aikakausi, ja tuore nimitys on yksi osa tätä uudistusmatkaa.

”Digitaalisia palveluita myydään ennen kaikkea arvontuoton näkökulmasta, mikä vaatii kokonaisvaltaista näkemystä. Pasilla on vahva osaaminen sekä myynnistä että liiketoiminnan johtamisesta. Hän tulee Digialle johtamaan myyntiä ja markkinointia, mutta myös kehittämään koko Digiaa yhdessä johtoryhmän kanssa. Se on tapamme toimia”, Digian toimitusjohtaja Timo Levoranta sanoo.

”Kuluvan strategiakauden aikana olemme tehneet erilaisia panostuksia tulevaisuuden kasvuun. Kokemus, uudet ajatukset ja laaja-alaiset näkemykset liiketoimintajohdossa ovat tärkeitä tekijöitä liiketoiminnan uudistamisessa. On liian helppoa tyytyä ja jäädä kiinni omiin vanhoihin ajatusmalleihin. Pasi onkin kolmas uusi henkilö Digian johtoryhmässä viimeisen vuoden aikana. Uskon, että sopiva kokonaisuus vanhaa ja uutta on paras tapa kehittää Digiaa eteenpäin. Tervetuloa joukkoon, Pasi!” Levoranta sanoo.

Asiakaskysyntään vastaaminen antaa hyvät eväät kasvuun

Digian strategian ytimessä on kasvun rakentaminen, ja siihen mukaan pääsemistä Ropponen odottaa innolla. Hän näkee, että Digialla on hyvät eväät vastata tämän hetken asiakaskysyntään.

”Yritysten ja julkisten organisaatioiden palveluiden digitalisaatio kiihtyy. Digitaalisten palveluiden suunnittelu ja muotoilu, datan liiketoimintalähtöinen hyödyntäminen ja pilviteknologiat kehitys- ja operointialustana arkipäiväistyvät. Näen asiakaskysynnän kehittyvän juuri siihen suuntaan, johon Digian tarjoamaa on viime vuosina määrätietoisesti kehitetty. Tarjoama kattaa hyvin digitalisaation eri kerrokset ja on nähdäkseni hyvässä iskussa”, Ropponen sanoo.

”Tätä todentavat lukuisat viime vuosien asiakastoteutukset, ja on hienoa päästä rakentamaan uusia menestystarinoita yhdessä asiakkaiden kanssa”, hän sanoo.

Ropponen näkee Digian yhtiönä, jonka mielikuva, asiakkaat ja osaaminen ovat ”erittäin hyviä”.

”Olen seurannut mielenkiinnolla Digian vakuuttavaa kasvutarinaa. Strategiakausi on ensi vuodelle vaihtumassa, joten on mielenkiintoinen hetki hypätä mukaan tekemään osaavan porukan kanssa kasvua”, Ropponen sanoo.

Timo Levoranta
Toimitusjohtaja, Digia Oyj
P. 040 500 2050

Pasi Ropponen
Senior Vice President, Sales and Marketing, Digia Oyj (Aloittaa tehtävässä viimeistään 1.5.2022)
P. 040 710 8658

Info: Pasi Ropponen

• Aiemmat tehtävät:
    • 2012–2022 Siili Solutions Oyj
      • Vt. toimitusjohtaja 8/2021–1/2022
      • Erilaisia myynnin ja liiketoiminnan johtotehtäviä
    • 2006–2012 Trainers’ House
      • 1/2008–7/2011 Myyntijohtaja, tytäryhtiö Ignis
      • Myynnin johtamisen ja konsultoinnin tehtäviä eri rooleissa
  • Luottamustehtävät
    • 2020 –, HY+ Oy, hallituksen jäsen
  • Koulutus: Tradenomi
  • Syntynyt: 20.11.1973
  • Kotipaikka: Espoo
  • Perhe: Vaimo, 21- ja 15-vuotiaat tyttäret ja koira
  • Aloittaa Digialla viimeistään 1.5.2022 johtoryhmän jäsenenä roolinaan Senior Vice President, Sales and Marketing.

Digia on ohjelmisto- ja palveluyritys, joka auttaa asiakkaitaan uudistumaan verkottuvassa maailmassa. Meitä digialaisia on yli 1 300. Juuremme ovat Suomessa, ja toimimme sekä kotona että kansainvälisesti. Rakennamme yhteispelillä maailmaa, jossa digitaalisuus toimii ja tuntuu. Digian liikevaihto vuonna 2020 oli 139,0 miljoonaa euroa. Yhtiö on listattuna Nasdaq Helsingissä (DIGIA). digia.com